Zakaj sploh CX-30, saj ima Mazda zdaj dva sorodna modela?

V razvoj modela smo šli predvsem zato, ker smo z njim pokrili tisto, česar nam CX-3 in CX-5 nista mogla pokriti. Zato je to res povsem nov avtomobil, ki je v marsičem soroden z mazdo3, a sočasno povsem drugačen. Je velik tehnični korak naprej in obenem korak naprej pri razumevanju vsakodnevnih potreb sodobnih mlajših kupcev. Ti oziroma mlade družine naj bi bili glavni kupci. In tisti, ki jim je CX-3 premajhen, CX-5 pa prevelik.

V čem se najbolj razlikuje ob obeh?

V vsem. CX-30 je avtomobil, ki se zelo dobro počuti v mestnih okoljih. CX-3 je manjši, marsikdo pa potrebuje večji prtljažnik in bolj prostorno kabino. CX-5 je večji po zunanjih dimenzijah in mogoče ne tako zelo okreten v mestu. Predvsem pa je CX-30 na zunaj majhen, navznoter pa zelo velik.

Bi torej lahko odvzel del kupcev enemu in drugemu modelu?

Nekaj takega kanibalizma bo, saj naj bi bil med najbolje prodajanimi. A hkrati nagovarjamo drugačne kupce. Ni toliko grožnja tema dvema avtomobiloma, temveč gre za dopolnitev naše palete. Odziv trga je za zdaj odličen. Do marca prihodnje leto naj bi prodali že 35.000 teh vozil.

Koliko pa je soroden z mazdo3?

Deli si isto platformo, a smo jo seveda prilagodili. Razvoj je vseeno trajal dve do tri leta, saj smo si zadali kar zahtevno nalogo. To ni le mazda3 s SUV-karoserijo. Ne, oblikovno sicer govori Mazdin jezik, a je nekaj zelo svežega. Izraža več čustev, dinamike, predvsem pa vsakodnevne uporabnosti. Pri določanju oblike je sodeloval tudi oblikovalec, ki je ravno takrat dobil otroka in je delal neke vrste avto zase. Šalo na stran, izdelali smo čist in razumljiv avto, ki ne utruja voznika z odvečnimi gumbi in stikali.

Je tudi nosilec novih tehnologij, predvsem pri motorjih?

Seveda. Mazda ostaja zvesta svojim načelom, torej tudi dizelskim motorjem, a bencinski je tisti, ki je doživel največ sprememb. Skyactive X je bencinski motor, ki združuje prednosti bencinskega in dizelskega. In to je motor, ki ga bomo v prihodnje lahko videvali še v drugih modelih. Razvijamo tudi enak šestvaljnik, torej bomo trgu kmalu ponudili še veliko zanimivega.

Vseeno bi pričakovali tudi močnejše motorje v tem avtomobilu.

Za zdaj to ni potrebno. Avtomobil namreč ni namenjen temu, ampak bo skrbel za drugačne potrebe. In za te so motorji dovolj močni, vsaj tako menimo. Dizelski in dva bencinska motorja je dovolj široka izbira, saj ponujamo še dvokolesni ali štirikolesni pogon in ročni ali samodejni menjalnik. az