Ob omembi imena Desmond Wilkinson Llewelyn mnogi samo skomignejo z rameni, saj ga ne poznajo. Možakar se sicer ni vpisal med legende filma, saj v svojih vlogah ni bil nikoli tako briljanten, da bi se znašel med kandidati za oskarja. Čeprav mineva že 20 let od njegovi smrti, pa obstaja skupina zemljanov, v kateri je tudi zgoraj podpisani, ki jih navdušuje še danes. V Walesu rojeni igralec je namreč med letoma 1963 in 1999 v kar 17 filmih o Jamesu Bondu, britanskem agentu z dovoljenjem za ubijanje, odigral vlogo Q, naprednega inženirja, ki je s svojimi pogruntavščinami vedno znova skrbel, da je 007 preživel še tako zahtevno misijo.

Pomemben del filmov o 007 so tudi avtomobili; če bi našteli vse znamke, ki so se na platnu pojavile od leta 1962 in filma Dr. No, bi zapolnili prostor, ki ga imamo za članek na razpolago. Med njimi so bili tudi audiji. Na povezavo med agentom in audiji smo se seveda spomnili z razlogom, med druženjem s Q3 sportbackom, križancem med športnim terencem in kupejem. Nismo ravno prepričani, da bi ga 007 lahko vzel za svojega, a kakšno obrobno vlogo v filmu bi zlahka odigral. Pa obrobne ne zato, ker v rokavu ne skriva adutov, teh je namreč presenetljivo veliko.

Q3 sportback je seveda brat običajnega Q3, s katerim si deli veliko, predvsem ko beseda nanese na dolžinske centimetre, prostorninske litre, pogonski sklop in sodobne tehnologije. Toda po testnih vožnjah smo dobili občutek, da gre za Q3 z dodano vrednostjo, ki jo prinaša oblika. Gre namreč za avto, mimo katerega ne boste šli, ne da bi si ga prej (vsaj bežno) ogledali, tako zelo je privlačen. Vanj se boste zavoljo mišičaste postave, ki ni posledica steroidov, zaljubili že na prvi pogled, ljubezen pa bo postala še močnejša, ko ga boste začeli uporabljati. Hitro vam bo namreč zlezel pod kožo.

Za športne terence sicer pogosto pravijo, da so veliko bolj šminkerski kot pa terenski, a se s Q3 sportbackom tudi zavoljo štirikolesnega pogona lahko podate na bolj zahtevna brezpotja. Seveda pa ni zgolj štirikolesni pogon tisti, ki prevesi tehtnico v prid nakupa. Paket je namreč skorajda popoln, saj gre za vozilo, ki navdušuje tako s tehnološko naprednostjo kot tudi voznim udobjem. Zagotovo se vsak vložen evro lastniku povrne, ko beseda nanese na udobje. Sedi se visoko, tako da vam bo hrbtenica hvaležna, preglednost je tudi zavoljo velikih vzvratnih ogledal zgledna, vožnja pa je avtomatizirana do te mere, da mora voznik usklajeno delovati samo z volanskim obročem, za drugo poskrbi tehnologija. Radarski tempomat deluje za čisto desetico ter sam ohranja varnostno razdaljo in nastavljeno hitrost, avto je sposoben tudi samodejnega ohranjanja voznega pasu, da je voznik razbremenjen do te mere, da v vožnji enostavno uživa, pa skrbi tudi 7-stopenjski samodejni menjalnik.

Ni velik, a tudi ne majhen, z dolžinsko mero 4,5 metra pa je ujel še zadnji vlak okretnosti tudi v ozkih mestnih ulicah. Da karoserija ostane neomadeževana, skrbi kombinacija parkirnih senzorjev in kamere (na voljo za doplačilo). Na testnih vožnjah smo opazili možakarja, ki je stal za avtomobilom in brcal pod prtljažnik. Ne zato, ker bi bil jezen, temveč ker je s takšno brco mogoče samodejno odpreti prtljažna vrata. Na tak način vstopimo v svet prostornosti, ki jo omogoča 530 prtljažnih litrov. Dovolj za (vsaj) štiri potovalne kovčke. Luknjo je seveda mogoče povečati vse do 2800 pločevink piva. Veliko, tudi če boste na svoj žur povabili vse svoje prijatelje. Ti bodo precej slabše volje, če jih boste s Q3 sportbackom zapeljali na daljšo pot in jim ukazali, da je njihovo mesto na zadnji klopi. Hvalimo, da je vzdolžno pomična, grajamo pa, da so centimetri za kolena in glavo skopo odmerjeni. A to je nekaj, kar je pri kupejevski zasnovi štirikolesnika treba vzeti v zakup. Zavoljo lepote je včasih pač treba malce potrpeti.

O trpljenju, ko boste avto zapeljali na pašo, ni govora. Izmed četverice motorjev smo preizkusili oba bencinska z močjo 150 (110 kW) in 230 konjev (169 kW). Slednji zagotavlja bolj adrenalinsko vožnjo, a za visoko ceno, saj je poraba presegla mejo 13 litrov, kar se zdi kot atentat na družinski proračun. Šibkejši bencinar je z dobrimi štirimi litri manj bolj smiselna izbira, tudi zato, ker se poda nravi avtomobila; ta ni dirkaška. Ste si ga zaželeli? Lahko je vaš, če imate v novembru pripravljenih najmanj 39.220 evrov.