Staranje. Pri nekaterih je ta proces počasnejši, pri drugih hitrejši, nekateri so z njim sprijaznjeni, drugi ga ne prenesejo in naredijo vse, da ga kar najbolj upočasnijo… Zelo podobni procesi pa se dogajajo tudi z avtomobili. Tudi ti se namreč lahko starajo hitreje ali počasneje, tako da je neki avto, ki je na ceste zapeljal pred sedmimi leti, dandanes lahko videti oblikovno že povsem zastarel, drugi, enako star, pa tak, kot bi ga ravnokar predstavili in bo svoja leta dobro skrival še čez naslednjih sedem. Takšna je tudi mazda6, eden od avtomobilov, ki vedo, kako se starati, ki to »znajo« početi.

Da, res je, pri tem je malo »goljufala«. Od leta 2012 so ji namreč namenili že dve osvežitvi, s katerimi pa so ji po drugi strani le zgladili »gubice« in tako upočasnili proces staranja; niti precej temeljitejši »facelift« namreč ne bi pomagal prav nič, če osnova ne bi bila »zdrava«. Ravno za to osnovo pa so torej pri Mazdi pred sedmimi leti poskrbeli tako dobro, da je mazda6 še dandanes videti mladostno in oblikovno atraktivnejše tudi od številnih mlajših konkurentov – tako v limuzinski kot v karavanski različici, ki se ji posvečamo tokrat.

A ne le, da je tako videti, bolje od večine se tudi pelje. Čeprav se nemara pri Mazdinih avtomobilih ob opisu vrhunskih voznih lastnosti ter položaja in počutja za volanom že ponavljamo, ne moremo kaj, da tega ne bi poudarili tudi pri mazdi6. Preprosto je tako, da voznik takoj, ko se usede za volan, potrebuje le hipec ali dva, da si nastavi popoln položaj, ob tem pa nemudoma dobi željo, da bi se z avtom zapeljal. Tega občutka, verjemite, še zdaleč ni enostavno ustvariti in ga še zdaleč ni pri vseh avtomobilih. Skoraj vselej je kakšna malenkost, ki zmoti, pri mazdi6 pa tega ni. In kar je najboljše, ti občutki kasneje ne zvodenijo, saj se avto preprosto pelje tako, kot se »mora«. S pravim razmerjem med udobjem in športno trdoto brez nagibanja je uglašena z vsemi vrstami cest, kar pomeni, da jo je užitek tako priganjati v ovinkih (seveda do omejitev hitrosti) kot z njo udobno nabirati avtocestne kilometre; pri čemer je motor v testnežu, 2,2-litrski dizel s 150 konji (110 kilovati), ki je sodeloval z odzivnim in gladko pretikajočim se šeststopenjskim ročnim menjalnikom, tudi ravno pravšnja izbira za zagotavljanje udobja. Ni se mu namreč težko (odločno) odzvati niti pri prehitevanjih pri visokih hitrostih na avtocesti, kjer glede na »papirne« značilnosti kar malo preseneti, ne pri nižjih – z mesta do stotice denimo potrebuje 10,2 sekunde. Pa še varčen je, saj ga nikakor nismo mogli pripraviti do tega, da bi porabil sedem litrov dizelskega goriva na 100 kilometrov.

Ko smo že pri motorju, vseeno dodajmo, da ga med tišje dizle ne moremo uvrstiti; ali pa gre nemara za to, da zvočna izolacija potniške kabine ni povsem na ravni novejših tekmecev. Je pa ta zato urejena, pregledna in iz zelo kakovostnih materialov, saj s tega vidika vsaj dosega tudi premijske konkurente. Ponovno lahko ob tem le pohvalimo tudi upravljanje infozabavnega sistema s pomočjo vrtljivega gumba, pa čeprav je tudi zaslon, ki bi bil v tem razredu resda lahko večji, občutljiv za dotik – a, zanimivo, le takrat, ko avto miruje! Manj pohval pa si zasluži prostornost. Jasno, ker gre za kar 4,87 metra dolg avto, je tega na zadnji klopi več kot dovolj tudi za odrasle in v 522-litrskem prtljažniku tudi za prtljago za daljše družinsko popotovanje, a ko vse skupaj postavimo v primerljiv okvir in mazdo6 primerjamo s tekmeci, je dejstvo, da jih je večina na tem področju pač spredaj. Tako kot je mazda6 na drugem, že opisanem…

Z opremo revolution, ki ponuja vse, kar se v tem razredu potrebuje in pričakuje, karavanska mazda6 stane 31.490 evrov. Ni malo, a je korektno.