Pa ne dramatizirajmo preveč – gre za sladke probleme, takšne, ki to pravzaprav sploh niso. Oba enoprostorca sta namreč v času, ko smo ju imeli na testu, poskrbela za obilico užitkov. Da je bilo res tako, pa sta morala seveda v prvi vrsti zadovoljiti z vozniškega stališča. In to sta tudi storila. Avtomobila sta kljub svojim obilnim meram (espace v dolžino meri 4,86 metra, S-max 4,8) zelo pregledna, ponujata dobra položaja za volanom, pri čemer nam je bil tisti pri S-maxu osebno bolj pisan na kožo, sedeža pa sta izjemna, saj imate, ko si ju nastavite po meri, občutek, kot da sedite v udobnem naslanjaču v dnevni sobi – še posebno je ta občutek poudarjen pri espaceu. Vse skupaj pride v ospredje predvsem pri premagovanju daljših razdalj, saj se boste po nekaj urah vožnje iz obeh vozil »skobacali« povsem sveži in brez bolečin v zadnjici, nogah ali hrbtu, v nasprotju z marsikaterim drugim štirikolesnikom. No, če se moramo opredeliti, bi glede »mehkobe« v smislu kančka večjega udobja izbrali renaulta, vsesplošna izkušnja pri različnih režimih vožnje pa je vendarle bolj na strani forda, ki je po vozniški plati verjetno kar kralj celotnega razreda. S-max namreč kljub odličnemu espaceovemu štirikolesnemu volanu ponuja še odzivnejši volanski mehanizem in manj nagibanja v ovinkih, prav tako za odtenek bolje blaži cestne nepravilnosti. Pod pokrovom je sicer malenkost zmogljivejši dizelski motor skrival espace, ki je premogel okroglih 200 konjev (147 kW), medtem ko jih je S-max 190 (140 kW). Podatki na papirju razkrijejo, da se to malenkost pozna pri pospeških z mesta (espace do 100 km/h potrebuje 9,1 sekunde, S-max 9,8), med vožnjo pa pri najboljši volji bistvenih razlik pri odzivnosti nismo zaznali. V vsakem primeru in čisto vedno sta omenjena motorja več kot dovolj zmogljiva, četudi smo za potrebe družinskih izletov oba avtomobila dodobra obtežili, tako da bi s tega vidika mirno lahko izbrali tudi šibkejša primerka – pa še pri ceni bi se poznalo. Ko smo omenili renaultov štirikolesni volan, dodajmo, da je imel S-max na drugi strani na voljo celo štirikolesni pogon, kar zna zagotovo priti prav, se je pa to poznalo tudi pri porabi, saj nam je na 100 kilometrov vožnje porabil okrogel liter dizelskega goriva več od tekmeca (8,5:7,5).

Pri zunanjem videzu se moramo sami nagniti na stran espacea, ki z drznejšimi linijami deluje privlačneje, atraktivneje, z nekaterih kotov spominja na nekakšno »vesoljsko plovilo«, medtem ko S-max stavi na klasiko; a še zdaleč ni dolgočasen, s prednjo masko deluje agresivno in kar malce športno, kolikor je to pri tovrstnih vozilih pač mogoče. Podobno je tudi v notranjosti, kjer nekoliko bolj napreden deluje renault, bolj praktičen pa je ford. Ima namreč bolj praktične odlagalne prostore, saj je espaceov, ki je »skrit« med voznikom in sovoznikom, dokaj neuporaben (ima pa zato zelo dober izvlečni predal pred sovoznikom), S-max ima ob tem precej hitrejši, odzivnejši in preglednejši zaslon infozabavnega sistema, pa tudi na zadnji klopi na treh ločenih sedežih (v obeh avtomobilih so vzdolžno pomični) ponuja več prostora in udobja; tretje vrste s šestim in sedmim sedežem testna primerka nista imela. Pri S-maxu gre izpostaviti še prestavni gumb za upravljanje 8-stopenjskega samodejnega menjalnika namesto ročice, ki bo komu všeč, drugemu pač ne, tudi pri espaceu pa ročica za upravljanje 6-stopenjske avtomatike še zdaleč ni običajna, saj spominja na tisto za vzletanje v kabinah letal. Posebno poglavje pri obeh pa predstavljata tudi prtljažna prostora, kamor lahko spravite praktično vse, kar vam poželi srce. S-max ga ima namreč za kar 700 litrov, espace pa le 20 litrov manj.

Izenačenost testirancev se ne konča niti pri ceni. Z odličnima motorjema in visokima stopnjama opreme initiale paris (espace) in ST line (S-max) je francoz slabe tri tisočake dražji (46.890:44.080). Kar visoki vsoti, za kateri pa dobite zares veliko. Več pa v sklepu.