Boštjan Drinovec je umetnik, znan predvsem po velikih zvočnih in vetrnih skulpturah in po Malih upornikih, seriji igrivih modeliranih figur. Po izobrazbi je akademski kipar in magister umetnosti, ki je za svoja dela prejel številna priznanja. Od leta 2008 poučuje kiparstvo na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani, na oddelku za industrijsko in unikatno oblikovanje, s svojo intervencijo leta 1999 pa je Ljubljano oziroma Metelkova mesto zaznamoval s prepoznavnim ambientom, ko je v fasado Galerije Alkatraz umestil kopijo grškega kipa Discophorosa.

Postavitev je bila zahtevna

Pred kratkim je Drinovec kot del Svetlobne gverile postavil skulpturo Drevesni delec v parku ob Gradaščici. Gre za trajno postavitev na zunanjem javnem prostoru, ki ga bo določala vse do leta 2021. Skulptura, visoka sedem metrov, je izdelana iz jekla in akrilnega stekla, dopolnjujejo pa jo reflektorji. Gre za družbeno angažirano delo, ob katerem je avtor razmišljal: »Povsod nas obkrožajo tehnološke naprave in izdelki. Kakor tehnološka membrana, ki nas varuje pred surovo naravo. Nikamor se ne odpravimo brez mobilnega telefona, težko si predstavljamo življenje brez internetne povezave. Svet je udoben, hkrati pa nas dela zelo izpostavljene, kadar se ta tehnološki sistem sesuje.«

Drevesni delec ima ob dnevni svetlobi dvojni karakter. Potiskani listi ga povezujejo z okoliškimi krošnjami dreves, jeklena konstrukcija pa je do okolice kontrastna. Nočna podoba je povsem drugačna, saj je osvetljena z lučmi. Skulptura v zunanjem prostoru je nekaj povsem drugega kot v notranjem, postavitev, pri kateri je pomagala ekipa Svetlobne gverile, pa je prinesla veliko zapletov, od večje velikosti do iskanja primerne lokacije, potrebe po gradbenem dovoljenju, izdelave temeljev, napeljave elektrike.

Veliki in mali delec

Drinovec je ustvaril tudi miniaturno različico Drevesnega delca: »Njen namen je, da nadomesti vaše sanje o zelenem balkonu ali manjšem bonsaju. Skulpturi ni treba obrezovati korenin, na redno zalivanje pa niti pomisliti ne smete. Ta multipel je primeren za ljubitelje narave in tudi za tiste, ki imajo raje tehniko, biologijo ali celo umetnost in metafiziko. Drevesni delec je model za metafizično napravo, s katerim raziskuje človekovo razmerje do narave.«

Kiparstvo vidi kot ustvarjanje v materialu, katerega cilj je komunikacija z gledalci. Najbolj je zadovoljen, kadar ustvari stik tako na ravni občutenja kot razumevanja, ne da bi moral gledalec prebrati razlago. Menjavanje uporabljanih tehnologij in materialov, od ognja do jekla, polimernih mas, gline in svetlobe mu ponuja vedno nova polja raziskovanja, pri katerem ga vodi tako želja po spoznanju kot po kreaciji novega. »Z Drevesnim delcem bo vaša dnevna soba postala prostor sofisticiranega samotrpinčenja, saj boste z nakupom sami sebi priznali, da ste človek predator. Da se, tako kot vsak izmed nas, ne morete izogniti trpinčenju narave, čeprav ste narava tudi vi sami, in da se temu, da vam bo narava vrnila milo za drago, ne boste mogli izogniti.«