Pri IDC pravijo, da je bilo v prvih treh mesecih prodanih zgolj 76,3 milijone novih računalnikov, za glavnega krivca, ki je zagrizel v tržni delež namiznih računalnikov, pa so ocenili vse bolj sposobne tablične računalnike in pametne telefone. Povedali so tudi, da nov Microsoftov operacijski sistem Windows 8 ni uspel spodbuditi prodaje. Podpredsednik IDC Bob O'Donnell je dodal, da je prihod Windows 8 prodajo namiznih računalnikov celo oslabil.

To je razumljivo, saj Windows 8 kljub funkcionalnosti na namiznih računalnikih vse svoje sposobnosti razkrije šele na računalnikih z zaslonom na dotik. Zato so mnogi pristaši Microsofta raje kupili ali čakajo cenovno primerno napravo z zaslonom na dotik. Analitiki izid operacijskega sistema, v katerega je podjetje iz Redmonda in z njim velik del računalniške industrije položilo veliko upanja, sicer ocenjujejo kot tržni neuspeh.

Vse več uporabnikov kot prvi računalnik kupi pametno napravo

Za manj zanimanja za nove računalnike krivijo tudi recesijo, ki je podjetja prisilila v bolj varčno politiko nakupov novih naprav. Pri IDC pravijo, da so podjetja nekoč računalnike v povprečju menjavala vsake tri leta, sedaj pa to počnejo vsakih pet let. Dodaten faktor pa bi znalo biti tudi dejstvo, da je s pomočjo spleta in strani kot je YouTube postalo nadgrajevanje osebnega računalnika za uporabnike tako lahko in poceni kot še nikdar.

Na spletu je namreč ogromno video posnetkov in navodil, ki vas vodijo skozi razstavljanje in sestavljanje računalnikov. Samostojno posodabljanje računalnika je še bolj privlačno zaradi spletnih trgovin, prek katerih uporabnik lahko naroči posamezne računalniške dele po precej nižji ceni, kot bi jo plačal z nakupom že sestavljenega računalnika.

Pri ameriški tiskovni agenciji AP so zapisali, da je stanje na trgu namiznih računalnikov v tem trenutku najslabše, odkar je IBM na trg poslal prvi osebni računalnik. Največji svetovni proizvajalec HP je v prvem četrtletju 2013 zabeležil kar 24 odstotkov manjšo prodajo od lanske v istem obdobju, medtem ko je Kitajski proizvajalec Lenovo, sicer drugi na svetovnem trgu, uspel obdržati številke na isti ravni kot lani, a očitno je, da se vse več kupcev prvega računalnika odloči za prenosno napravo in preskoči namizne računalnike, ki so prevladovali v preteklosti.

Prehod na bolj kompaktne naprave pa bi lahko bila tudi prednost za izdelovalce, še posebej tiste, ki jim je uspela tranzicija in poleg namiznih naprav izdelujejo tudi prenosne.

Če je vse bolj razširjena kultura sestavljanja lastnih računalnikov lahko ogrozila nakupe sestavljenih naprav z novimi operacijskimi sistemi, je nadgrajevanje prenosnih naprav bolj omejeno in podjetjem omogoča pogostejše izdajanje novih različic in tako spodbujati hitre menjave naprav.