Kaj se trenutno dogaja na trgu električnih vozil, kam bo šel razvoj?

Zanimivo je, kako se tudi naše dojemanje avtomobila spreminja. Če smo do zdaj govorili o državnih ali nacionalnih trgih, moramo pri električnih vozilih začeti razmišljati o »mestnih trgih«. Na teh so namreč ti avtomobili najuspešnejši in kot poseben trg moramo začeti obravnavati vsako veliko mesto. Na primer, kar lahko prodamo v Madridu, mogoče ne moremo na španskem podeželju. V posamezni državi je razvoj zelo različen glede na mesto ali okolico in podeželje. Tudi mesto ni enako mestu, primerjati Oslo ali Palermo je skoraj nemogoče. Zato našo ponudbo prilagajamo posameznemu mestu, ker se tam stvari na področju električnih vozil najhitreje razvijajo.

Kakšne so prednosti in slabosti električnega avtomobila?

Prednost je vsekakor dinamika. Zanimivo je, da se kupci za ta vozila zanimajo zaradi dinamike, ki jo omogoča električni pogon, ne toliko zaradi ekologije. Uživanje v vožnji, veliko navora, dobri pospeški, to privlači. Smart je zato idealen avto za take potrebe, saj klasično gnani počasi zapuščajo mestna središča. Forfour ED je tako korak naprej v naši ponudbi, družine s takim avtomobilom lahko lepo shajajo. Slabost je doseg, teh težav ne smemo pomesti pod preprogo. Lahko naredimo forfour z dosegom 300 kilometrov, a razliko bi kupec plačal pri nabavi vozila. Če ponazorim s številkami: dodatnih 260 kilometrov dosega bi kupec plačal z 10.000 evri. Z dobro infrastrukturo in vedno hitrejšimi sistemi polnjenja se bo tudi to s časom popravilo, tako rekoč dnevno smo priča razvoju in izboljšavam na tem področju.

Kdo je tipičen kupec električnega avta?

Vsakdo, ki se veliko vozi po velikih mestnih središčih, ko se dnevno naredi največ 40 kilometrov. Z enim polnjenjem se tako s forfour ED vozi tri dni. Ne pozabimo, da avtomobil v mestih deluje le 20 odstotkov časa, 80 odstotkov pa je parkiran. V tem času pa se lahko napolni. Vsekakor pa želimo kupcem avtomobil predstaviti v resničnem prometu, mu ga dati v uporabo, da sam preizkusi, ali mu ustreza. Lahko izdelamo tudi njegov profil uporabe in načina vožnje in mu takoj svetujemo, ali je primeren uporabnik za električni avtomobil ali ne.

Sodelujete z Renaultom in tovarno Revoz iz Novega mesta, kjer nastaja forfour. Kako ste zadovoljni?

Zelo, tovarna deluje tako, kot smo pričakovali, kakovost izdelkov je na visoki ravni. Smart ima svoje standarde in Revoz jih izpolnjuje brez težav. Na splošno je naše sodelovanje z Renaultom na tem področju zelo uspešno, saj so na področju električnih vozil zelo močni in imajo ogromno izkušenj, zato so odličen partner. az