Najpozneje do konca leta mora Mestna občina Ljubljana zgraditi novo parkirišče P+R (parkiraj in se pelji) Barje ter preurediti in razširiti obstoječe na Dolgem mostu. Tako velijo pravila javnega razpisa, preko katerega je mestna občina lani dobila denar iz evropskega kohezijskega sklada. Oba projekta sta skupno vredna dobrih 5,5 milijona evrov, od tega bo Bruselj prispeval približno polovico. Katera podjetja se bodo lotila gradbenih del na obeh parkiriščih, bo znano prihodnji teden, ko bodo na mestni občini odpirali ponudbe.

Na Barju tudi novo končno postajališče

Najbolj obiskano parkirišče P+R v Ljubljani, na Dolgem mostu, je po besedah mestnega oddelka za gospodarske dejavnosti in promet potrebno temeljite prenove, saj sta dotrajana tako spodnji kot zgornji ustroj. Za optimalno izkoriščenost prostora s parkirnimi površinami je, pravijo, treba spremeniti tudi parkirni režim obstoječega parkirišča. Po gradbenem posegu bo na voljo 363 parkirnih mest (trenutno 217), od tega jih bo enajst namenjenih za turistične avtobuse in deset za avtodome. V okviru prenove bodo postavili še polnilna mesta za šest električnih vozil s potrebno infrastrukturo, namestili sanitarije za voznike Ljubljanskega potniškega prometa (LPP) in kolesarnice. Na platoju za parkiranje koles je predvidena tudi postavitev nadstrešnice za 27 koles ter stojal za parkiranje 20 koles v mreži Bicikelj – skupaj torej za 47 koles. Pod parkiriščem bodo prenovili tudi komunalno infrastrukturo. 

Parkirišča potrebujejo čas, da se uveljavijo

Novih 340 parkirnih mest pa se dnevnim migrantom in drugim obiskovalcem glavnega mesta obeta ob južni obvoznici, na parkirišču P+R Barje, kjer bo urejeno tudi končno postajališče mestnega avtobusa. V prvi fazi sta na območju parkirnega platoja načrtovani tudi gradnja komunalne, prometne in energetske infrastrukture ter postavitev polnilnih mest za vozila na električni pogon, sanitarij in kolesarnice. Kolesarji bodo imeli na voljo stojala za parkiranje 164 koles, še 13 stojal pa je predvidenih za parkiranje koles v mreži Bicikelj.

Na vprašanje, kdaj naj bi se začela druga faza gradnje parkirišča P+R Barje in kaj naj bi obsegala, so pri mestni občini odgovorili, da je načrtovano povečanje površin na skupno 796 parkirnih mest, časovni okvir realizacije druge faze pa bo določen naknadno – glede na zasedenost parkirišča.

A prav zasedenost dosedanjih parkirišč P+R v Ljubljani marsikomu krepi dvom v nove tovrstne naložbe. Medtem ko je tisto na Dolgem mostu neprestano zapolnjeno, P+R Stožice in Studenec ob križišču Chengdujske in Zaloške ceste na Fužinah kažeta precej drugačno sliko. Kako se bo prijelo konec lanskega leta odprto parkirišče P+R Ježica, bo pokazal čas. A na Regionalni razvojni agenciji ljubljanske urbane regije ostajajo optimisti. »Parkirišča P+R potrebujejo nekaj časa, da se ljudje nanje navadijo. Ne smemo pozabiti, da Dolgi most obratuje že od leta 2001. Ukrepi, kot so uvajanje rumenih pasov, zapiranje Slovenske ceste in širitev območij parkiranja, bodo osebnim avtomobilom sčasoma vse bolj oteževali dostop do mesta, zato se bo s sočasnim prilagajanjem javnega potniškega prometa povečevalo povpraševanje po parkiriščih P+R,« je prepričan namestnik direktorice regionalne razvojne agencije Matej Gojčič.

Kako kanijo voznike pritegniti k uporabi nastajajočega parkirišča P+R Barje, smo povprašali tudi javno podjetje Ljubljanska parkirišča in tržnice, ki upravlja vse P+R lokacije na območju mestne občine. Iz odgovora sodeč posebnih aktivnosti ne načrtujejo, temveč se zanašajo predvsem na »možnost cenovno ugodnega in udobnega parkiranja izven mestnih središč ter hitrega javnega prevoza na želeno lokacijo«.