V začetku tega tedna je Mestna občina Ljubljana začela prenavljati del Slovenske ceste med Gosposvetsko in Šubičevo ulico, ki ga je septembra lani zaprla za ves motorni promet, razen za mestne avtobuse, taksije z nalepko mestne občine, vozila pošte in stanovalce bloka ob Slovenski cesti. Čeprav je družba KPL, ki jo je občina na razpisu izbrala kot najugodnejšega ponudnika, že začela gradbena dela in zaprla del Slovenske pred stavbo glavne pošte, promet teče normalno in tudi mestni avtobusi nimajo obvoza, saj so na KPL 6,5 metra cestišča pustili prevoznega. V KPL bodo gradbišče postopoma premikali vzdolž Slovenske ceste.

Začasno postajališče krajše in tesno

Nekoliko več gneče je med pešci, in sicer pri pošti, saj je KPL zaprl tudi del pločnika na odseku med vhodom v pošto in gostilno Rio Momo. Ker po pločniku peljejo kolesarji oziroma ti ob sebi potiskajo kolo, se morajo pešci in kolesarji kdaj pa kdaj ustaviti. Tesno je tudi na pločniku pri Holiday's pubu nasproti Nebotičnika, kamor je občina začasno prestavila avtobusno postajališče pri pošti, saj se tam neprestano izmenjujejo vstopajoči in izstopajoči potniki ter tisti, ki še čakajo na svoj avtobus, med vsemi njimi pa se prebijajo še mimoidoči.

Manjše prometne zagate nastajajo pred hotelom Slon, ko pripelje več avtobusov hkrati. Ker postajališče pri Ajdovščini ni tako dolgo kot tisto pri pošti, morajo avtobusi potnikom ustavljati pred hotelom zraven tam parkiranih vozil. K temu problemu pa pogosto dodatno prispevajo še taksisti, ki tam ustavljajo, da odložijo ali poberejo stranko.

Na pločnikih in cestišču bodo posebni vzorci

Dela na odseku Slovenske ceste med Gosposvetsko in Šubičevo bodo trajala nekaj mesecev, saj bo KPL zamenjal vse komunalne vode, ki tečejo pod to glavno mestno ulico, nato pa bo prostor uredil po načrtih arhitekturnih birojev Bbiro, Katušić-Kockek arhitekti, Spacelab & Arhitekti Dobrin, Sadar Vuga, Dekleva-Gregorič arhitekti, ki so sodelovali z mestno občino in Društvom arhitektov Ljubljane. Ko bo 3,12 milijona evrov vredna prenova končana, se bo cestišče zožilo na dva pasova, pločnik ob pošti pa bodo razširili. Na tej strani ulice bo KPL zasadil tudi drevored s 74 drevesi vrste cercidifil oziroma katsura. Pod drevesnimi krošnjami bodo gostinski lokali lahko uredili gostinske vrtove. S prenovo tega območja bo občina poskrbela še za slepe in slabovidne, saj je KPL naročila tudi postavitev taktilnih poti, ki jim bodo omogočile lažje gibanje.

Na cestišču, po katerem bodo še naprej lahko vozili le mestni avtobusi, taksiji z nalepko občine, kolesarji in izjemoma tudi nekatera osebna vozila, bo KPL položil betonske monolitne plošče, v katere bo nato vrezal fuge v obliki rombov, razkrivajo sheme, ki so bile del razpisne dokumentacije za izbor izvajalca. Na pločnikih pa bodo delavci položili betonske tlakovce kvadratnih in romboidnih oblik, ki bodo tvorili poseben vzorec.

V zadnjih mesecih vse manj kršiteljev

V izteku Tomšičeve ulice je občina predvidela tudi igrala in manjši prireditveni prostor, na katerega bodo organizatorji lahko postavili oder. KPL bo tlakovce postavil tudi na izteku Cankarjeve ulice, in sicer vse do prvega stojala za kolo postaje Bicikelj. Kot kaže načrt območja, ki ga je občina priložila razpisni dokumentaciji za izbor gradbinca, namerava mesto prestaviti podzemne zabojnike na Cankarjevi, ki jih je javno podjetje Snaga namestilo konec leta 2007. Premaknili jih bodo na drugo stran Cankarjeve in nekoliko višje k Beethovnovi cesti. Območje, kjer danes na Cankarjevi stojijo podzemni zabojniki, pa bo občina namenila gostinskim vrtovom.

Na mestnem redarstvu smo preverili, kako so se Ljubljančani in tudi obiskovalci mesta v dobrem letu navadili na to, da po Slovenski cesti ne smejo voziti na odseku med Šubičevo in Gosposvetsko. Največ kršitev so mestni redarji, ki po besedah vodje redarstva Andreja Orača nadzor na Slovenski cesti izvajajo vsak dan, zabeležili v prvih mesecih po zapori. Največ voznikov so zaradi neupoštevanja prometne signalizacije oglobili novembra lani, ko so kaznovali kar 380 voznikov. V dobrem letu so oglobili nekaj manj kot 1910 voznikov, v istem času pa so izdali še 7980 opozoril. Velja opozoriti, da vožnja po tem zaprtem delu Slovenske ceste kršitelje drago stane, saj je zagrožena kazen 160 evrov.