Mali fiat qubo, v dolžino meri mestnih 3,97, v višino 1,8 in v širino 1,7 metra, je bil sprva načrtovan kot »delovni« avtomobil za dostavo, katerega glavni poligon naj bi bila mestna središča. Okretno vozilce pa je s časom preraslo svojo vlogo in iz kvadratnega dostavnika se je znalo preleviti v kroglasti potniški avtomobil, ki pa svojega porekla seveda ne more povsem skriti. In mu ga tudi ni treba, saj ostaja prikupen mali avtomobil, ki se odlično znajde v mestni gneči, k čemur mu veliko pomaga pregledna karoserija in dvoje bočnih drsnih vrat. Res je tudi, da je njegovo »kvadratno« poreklo, torej dostavništvo, čutiti na vsakem koraku, deluje malce trše in bolj togo, zahteva odločnejšo roko pri odpiranju vrat, splošnem rokovanju, menjalniku... Zato je ta qubo bolj pisan na kožo močnejšim rokam, čeprav bi po svojem videzu prej veljal za avtomobil za nežnejši spol.

A se ga tudi voznice ne bodo branile, ker je vseeno dovolj prikupen, da zna osvojiti oko in srce tistih, ki so jim liki in telesa večji izziv. V notranjosti namreč ponuja presenetljivo veliko prostora, ravno zaradi višine, ki ga naredi večjega, svetlejšega in predvsem »zračnejšega«. Drsna vrata so več kot dobrodošla pri mestnem parkiranju, sicer zahtevajo, kot omenjeno, nekaj odločnejšo roko. Zadnja dvižna vrata (dvokrilna stanejo dodatnih 100 evrov) pa so tista, ki bodo zavzela nekaj več prostora pri odpiranju in zapiranju, a se za njimi vseeno skriva kar 400 prtljažnih litrov. Pri teh zunanjih dimenzijah je to pravi način, kako izrabiti like in telesa v svojo korist. V primerjavi z mestnimi malčki ima qubo tudi skoraj 100 kilogramov večjo nosilnost, kar še poveča njegovo vsakdanjo uporabnost, četudi malce na račun udobnosti.

Pri motorjih je trenutno ponudba malce omejena. Da, le na en motor, znani, in sicer zelo dobri 1,3-litrski hišni dizel, ki zmore 55 kilovatov oziroma 75 konjev, s čimer je avto povsem solidno motoriziran, da se ne ustraši nobene razdalje (z njim pospešek do stotice znaša 15,2 sekunde, najvišja hitrost pa 155 km/h). Resda je bolj doma v mestih, a tudi z enega konca na drugega naše domovine se s tem malim »telesom« lahko povsem dobro prepeljete. Vi in vaša prtljaga. Bencinskega z enako močjo ni več v ponudbi, a očitno ga kupci niso tako zelo pogrešali, saj je tudi dizelska različica s paketom opreme dynamic (ABS, centralno zaklepanje, deljiva zadnja klop, električni pomik sprednjih šip, po višini in globini nastavljiv volan...) na voljo za več kot sprejemljivo ceno. Sicer fiat qubo 1,4 multijet dynamic stane osnovnih 14.840 evrov, a s popustom mu cena pade na 11.840. To pa je že številka, ob kateri velja zastriči z ušesi.

Če vas do zdaj liki in telesa niso zanimali, je tukaj zelo dober razlog, da bi vas lahko začeli.

Več fotografij na www.dnevnik.si