Husqvarna 562 XP je žaga, namenjena profesionalcem, vendar pa bo kakšnega lastnika zagotovo našla tudi med lastniki gozdov in kmetij. Z močnim motorjem, številnimi dodatki in robustnim videzom je žaga veliko obetala, še preden je veriga prvič zagrizla v bukov les.

V rokah svetovnega prvaka

Pri tokratnem preizkusu se lahko zares pohvalimo, da smo našli strokovnjaka za motorne žage, in to celo takšnega, ki ga še posebno zanima naš model. Robert Čuk ima leta sekaških izkušenj, hkrati pa je tudi eden najboljših slovenskih ali celo svetovnih tekmovalcev v gozdarskih disciplinah. Poleg tega, da je aktualni državni prvak, je svoje znanje potrdil tudi z odličnimi uvrstitvami na več svetovnih tekmovanjih. Leta 2002 je v disciplini podiranja dreves osvojil bronasto medaljo, dve leti kasneje pa za menjavanje verige motorne žage celo zlato.

zaga_263_1.jpg

Gre torej za vsestranskega sekača, ki se na svoje delo spozna, zato že od julija preizkuša Husqvarnino žago 562 XP in sproti skrbno beleži svoja opažanja, saj o njenih zmogljivostih in uporabnosti piše diplomsko nalogo na Višji strokovni šoli v Postojni. O njegovih ugotovitvah nekoliko kasneje, za zdaj pa še dodajmo, da bi bilo Robertovo podiranje dreves pod Veliko planino zaman brez sodelavca Blaža, ki z gozdarskim traktorjem podrta drevesa po več kot dva kilometra dolgi vlaki vlači iz gozda.

Avtomatski uplinjač

Vrnimo se k žagi. Husqvarna redno posodablja svojo ponudbo motornih žag, pri čemer so novi stroji uporabniku vse bolj prijazni. Manj hrupa, manjše vibracije, boljša ergonomija in vzdržljivost so skoraj samoumevni ob vsaki novi napravi, ki pa navadno preseneti tudi z inovativnimi dodatnimi sistemi. Preizkušeni model je opremljen z mnogimi – avtomatskim uplinjačem AutoTune, sistemom za hitro pospeševanje RevBoost, sistemom za čiščenje vsesanega zraka in sedaj že dobro poznanim motorjem X-Torq, ki zmanjšuje izpuste in porabo goriva. Avtomatski uplinjač je zanimiv, precej kompleksen sistem, ki avtonomno spreminja nastavitve uplinjača glede na delovne razmere.

zaga_263_2.jpg

V bistvu je v notranjosti žage skrit pravi računalnik, ki upošteva značilnosti goriva, temperaturo in vlažnost zraka, umazan zračni filter in celo nadmorsko višino. Posamezna stanja morda ne vplivajo veliko, a ko njihove vplive seštejemo, lahko brez prave regulacije delovanja žage pride do opazne spremembe v njenih zmogljivostih. Avtomatiziranega delovanja uporabnik ne opazi, očiten pa je rezultat – optimalna moč motorja.

Odlično težišče ob serijsko priloženem meču

Slabih šest kilogramov težka motorna žaga v sebi skriva 3,5 kW motor s 4,8 konjske moči. Serijsko je opremljena z 38-centimetrskim mečem, sicer pa se priporoča uporaba mečev tja do 70 centimetrov, katerih uporaba pa je v našem okolju praktično nepotrebna. Tudi Robert Čuk ima na svoji žagi nameščen serijsko priložen meč: »Potrebe po daljšem meču ni, zaradi okretnosti bi lahko prej razmišljal o krajšem. 38 centimetrov je dolžina, ki omogoča podiranje tako debelejših kot drobnejših dreves, hkrati pa je žaga še vedno okretna.

zaga_263_4.jpg

Posebno pri klestenju je to izjemnega pomena, pa ne le zaradi nerodnosti dolgega meča med vejami, temveč tudi zaradi težišča žage. S krajšim mečem je to postavljeno zares optimalno, tako da žaga odlično sede v sekačeve roke. Sploh je 562 XP odlična za klestenje – tu do izraza pride sistem RevBoost, ki se ga sicer pri podiranju skoraj ne čuti. Pri hitrem obžagovanju pa je žaga bolj odzivna in veriga praktično v trenutku doseže delovno hitrost.«

V porabi prekaša celo modele z manj zmogljivim motorjem

V diplomski nalogi bo Robert Čuk analiziral delovanje husqvarne 562 XP in jo primerjal z izkušnjami s sorodne žage 357 XP. Ker je še v fazi zbiranja podatkov o porabi goriva, natančnih analiz še nima, vendar pa je za zdaj opazil podobno, skoraj identično porabo kljub temu, da je 562 XP opremljena z močnejšim motorjem, zaradi česar bi v izhodišču lahko sklepali na precej večjo porabo.

zaga_263_5.jpg

Robert pove, da se mu zdi, da so pri modelu 562 XP tudi manjše vibracije, vsekakor pa je prepričan o odličnem sistemu za čiščenje zraka, saj reže motorja in zračni filter niso zamazani niti po dveh tednih brez čiščenja. Morda k temu nekaj prispeva tudi bukov les, ki v nasprotju s smolnatim lesom iglavcev manj obremenjuje motorno žago, levji delež pa zagotovo prispeva pravilno zasnovana in izdelana žaga, ki bo uporabniku služila leta in leta.