Murskosoboško podjetje GMT je uveljavljeno podjetje na področju trgovine z rezervnimi deli in opremo za motorna vozila ter je v družinski lasti. Podjetje je bilo izbrano za gazelo dravsko-pomurske regije že v letu 2006, na ravni Slovenije je leta 2011 za svoje dosežke prejelo naziv bronasta gazela, lani pa mu je strokovna komisija podelila naziv srebrna gazela. Po finančnih in vsebinskih kazalnikih je GMT slovenski prvak na svojem področju – je namreč prvi po dobičku, ki je v letu 2012 znašal 2,84 milijona evrov, po kapitalu, sredstvih in dodani vrednosti, ki je bila 72.959 evrov na zaposlenega, pa tudi po prihodkih, ki so leta 2012 sicer znašali desetino manj kot leta 2011 in so bili 37,8 milijona evrov, medtem ko so peti po tržni poziciji med 264 gospodarskimi subjekti v panogi.

GMT zaposluje že 95 ljudi v 18 poslovalnicah v Sloveniji, te dni odpirajo novo v Lescah. Podjetje je lastnik štirih odvisnih družb, v katerih dodatno zaposlujejo skupno 28 ljudi. Zaposleni doma in v tujini vsak dan sodelujejo z več kot 500 strateško pomembnimi dobavitelji, z okoli pet tisoč aktivnimi kupci, medtem ko imajo v sistemu kar 11.000 kupcev. Upravljajo več kot 75.000 izdelkov. GMT dve tretjini prometa ustvari na slovenskem trgu, 36 odstotkov pa v Avstriji, Nemčiji, Italiji, Španiji, Belgiji, v državah nekdanje Jugoslavije, v Bolgariji, na Slovaškem in na Češkem ter nekaj na Madžarskem. Slovenskim kupcem rezervne dele dostavijo v največ 24 urah. Polovico izvozijo v države EU, polovico pa v države zunaj EU. Za letos načrtujejo vsaj 20-odstotno rast prometa, ki pa so jo ob polletju že dosegli.

V Murski Soboti načrtujejo gradnjo poslovno-logističnega centra z vzorčno delavnico in predavalnicami. V Sloveniji izobraževalnega programa za prodajo in svetovanje o rezervnih avtomobilskih delih ni, svoje nove sodelavce uvajajo in usposabljajo dve leti, da lahko potem delo opravljajo samostojno. Vsak na novo zaposleni namreč spozna več kot sto blagovnih znamk, 400 vsebinskih skupin in več kot 75.000 izdelkov, rezervne dele in opremo motornih vozil.

Podjetje GMT je družinsko podjetje, ki se stalno razvija. »Že odkar GMT obstaja, v širši družini Karoly-Gider obvladujemo vse poslovne funkcije, hkrati pa jih po njihovi utečenosti postopno delimo med zaposlene. Podjetje vodimo kot skupna družina, v vsaki družini pa mora biti prostor tudi za čustva. Nismo roboti, smo ljudje. Morebiti so tudi zato naši odnosi z zaposlenimi pristnejši,« pravi Tomaž Gider, prokurist podjetja.

V podjetju že ves čas potekajo spremembe na področju notranje organizacije in optimizacije delovnih procesov. Pomembna je predvsem njihova prilagodljivost na trgu, ki bo tudi v prihodnosti odločala o usodi podjetja. Osebna komunikacija in osebni pristop sta še vedno na prvem mestu v podjetju GMT, vendar pa so v dobi modernih informacijskih tehnologij uvedli inovativne pristope na področju spletne interakcije. Ena od posebnosti je elektronski katalog, s pomočjo katerega lahko kupci poiščejo, pregledajo in naročijo izdelke. Zapisani so tudi podatki o zalogi in dobavi. jpš