Do delodajalca sredi mesta

Med ključne pristope v začetni fazi spoznavanja delodajalcev sodi kratka predstavitev, ki so jo lahko študenti in diplomanti vadili tudi na hitrih zmenkih, ki so bili sestavni del festivala Elevator pitch. Karierni centri univerze v Ljubljani so ga pripravili v samem središču mesta, na Kongresnem trgu. Mladi iskalci zaposlitve so na njem lahko spoznali predstavnike podjetij in ustanov Adria Mobil, Danfoss, Donit, Elite, Elvez, IBM, Mikrografija, Riko Ribnica, RLS, RTV Slovenija, Si.mobil, Skupine Futura, Tobačna Ljubljana, VDC Tončke Hočevar, Visionect, Vivapen in Sonček ter družbe za svetovanje in izobraževanje dr. Andrej Raspor.

»Dobro je, da so se tovrstna hitra spoznavanja študentov z delodajalci odvila v odprtem prostoru, na trgu, v nekoliko bolj sproščenem vzdušju. Dragoceno je, da so študenti lahko dobili izkušnjo intervjuja, da smo jim lahko takoj dali povratno informacijo, kako je sicer videti intervju in kako naj bi bil videti tudi CV, ki ga posredujejo delodajalcu,« je dejala Klavdija Novak, odgovorna za kadrovske in pravne zadeve v Donitu.

»Nekateri so imeli na pogovoru precej treme, zato sem jim pojasnila, da je vsak od nas nekaj posebnega, da ni slabih osebnostnih lastnosti in da ni slabega CV, ampak je vse izziv in priložnost za razvoj. Tako naj se vidijo sami, pa bodo bolj samozavestni. Je pa razumljivo, da so zato, ker nimajo izkušenj, nekoliko zadržani. Zdi se mi pomembno, da so s tega dogodka odšli s pozitivno izkušnjo,« je še povedala Klavdija Novak. V podjetje Donit skušajo biti čim bolj družbeno odgovorni, zato srednješolcem in diplomantom omogočajo opravljanje prakse tudi sedaj, ko je kariernih priložnosti zanje zaradi krize še manj.

Skladnost vrednot

Zaposlitvene razgovore si prizadevajo izpeljati v čim bolj sproščenem ozračju, saj le tako lahko spoznajo pravo podobo potencialnega sodelavca. »Smisel intervjuja je, da sogovornika sprostiš, da vidiš, kakšen je v resnici, da ga vidiš in čutiš kot človeka. Najbolj me prepriča človek kot oseba – kako je naravnan, kako proaktiven je in ali je pozitiven. Pomembno je torej izbrati človeka, ki sprejema kulturo podjetja in katerega vrednote so skladne z vrednotami podjetja.«

Donit na prakso sprejema dijake in študente. »Pridobivanje prvih izkušenj je pomembno. Mlad človek nekje mora začeti! Odgovornost podjetij je, da mladim to omogočimo. Družba se brez potenciala mladih ne more razvijati. Škoda je, da mladi odhajajo v tujino zato, ker sami nismo sposobni prepoznati njihovih potencialov in jih zadržati doma. Potiskanje mladih v armado brezposlenih je neodgovorno in družbeno škodljivo, je pa pomembno, da si mlad človek res išče primerno zaposlitev, ne pa le, kar je modno ali kar je zanj sanjska služba. Te dni so mi povedali, da profesorji na fakultetah spodbujajo študente, naj opravijo vsaj magisterij, češ da prva stopnja bolonjskega študija danes ni nič vredna. To je nesmisel. S tem samo odlagajo problem, ki bo sčasoma še večji. Prepričana sem, da bi na tem področju država lahko naredila kaj več,« je med drugim poudarila Klavdija Novak.

Na hitrih zmenkih je sodelovala tudi Damjana Pirnar, izvršna direktorica za področja produkcije, kadrov, trženja in prodaje v podjetju Mikrografija. Mladi so nanjo naredili dober vtis. »Za pogovor z menoj so se odločili taki, ki se znajo predstaviti, ki so pokazali željo, da zagrizejo v nove izzive, in ne le da si nekje poiščejo varno službo. Z večino sem se pogovarjala o njihovih željah – kaj bi delali, kje se vidijo ... Nekateri imajo že dokaj jasno izoblikovano sliko, kaj trg od njih pričakuje oziroma v katero smer se morajo usmeriti,« je povedala Damjana Pirnar.

Tako sproščeno, kot so potekali pogovori na Kongresnem trgu, potekajo zaposlitveni pogovori tudi v Mikrografiji, zatrjuje Pirnarjeva. »Čim bolje skušamo ugotoviti, kako potencialni sodelavec razmišlja in kakšne ideje ima. Prepriča nas tisti, ki že ima izoblikovano vizijo, ideje in pozitivno energijo. Če bi bilo na primer v ponedeljek, ko smo imeli zmenke z diplomanti, na voljo odprto delovno mesto, bi ga istega dne že lahko zapolnila,« je dejala Pirnarjeva, ki je obenem poudarila, naj se študenti odločajo za diplomske naloge v sodelovanju s podjetji. Raziskujejo naj na konkretnih primerih, saj bodo tako lahko pobliže spoznali delovno okolje in tudi predstavili svoj način razmišljanja, podjetje pa bo tako pridobilo dodatna znanja. »V podjetjih si namreč želimo več praktičnega sodelovanja že med študijem in tudi na tak način poiskati bodoče sodelavce, mladi s praktičnimi izkušnjami pa bi tudi hitreje in bolj samostojno opravljali naloge.«