Cerkno.Najbližjo cesto do cerkljanskega smučišča iz osrednje Slovenije mimo Železnikov in Davče je leta 2007 odneslo neurje. Odtlej so jo za vsako sezono vsaj nekoliko pokrpali, po novem plazu lansko poletje pa je cesta, po kateri se je do smučišča v najboljših letih pripeljalo okrog 80.000 smučarjev in več kot 100 avtobusov, popolnoma zaprta. Na Direkciji RS za ceste, kjer plaz sedaj sanirajo, se je niso odločili odpreti, saj bi težko zagotavljali varnost, pot prek gradbišča pa bi po njihovem mnenju trajala dolgo in povzročala slabo voljo voznikov. V Hotelu Cerkno, kjer upravljajo smučišče, so se zbali za sezono, a danes novi direktor Vasilij Sedej vendarle ugotavlja, da s preusmeritvijo smučarjev na druge ceste niso izgubili toliko, kot so pričakovali.

»Vedeti moramo, da imamo s te strani manj smučarjev že vse od neurja leta 2007, zato ti novi izpadi niso tako veliki. Poleg tega nam je uspelo preusmeriti promet prek Hotavelj in Leskovice. Z občino Hotavlje smo se dogovorili, da po tej cesti dovoli tudi vožnjo z avtobusi. Če nam tega ne bi dovolili, bi bila katastrofa,« pravi Sedej. Direkcija je po več prošnjah smučarskega centra uredila tudi zasilno obvozno cesto skozi Zali Log do Davče. Za krpanje lukenj, sanacijo poškodovanih zidov in bankin ter postavitev prometnih znakov so namenili 60.000 evrov. A Sedej pravi, da je cesta zaradi velikega naklona priporočljiva le ob lepem vremenu in dobrih voznih razmerah. Te dni imajo na smučišču gnečo, dober obisk si obetajo za konec tedna, kakšnega obiskovalca več so pridobili tudi na račun zaprtega Kanina, a Sedej meni, da te številke niso velike.

Direkcija obljublja, da bo cesta znova prevozna do naslednje smučarske sezone. Za dokončno in več kot 23 milijonov evrov vredno rekonstrukcijo v sotesko utesnjene ceste pa bo verjetno potrebno še nekoliko več časa. Direkcija namreč meni, da je smučarskemu centru izdatno pomagala že z ureditvijo obvozne ceste in od njih pričakuje tudi določeno mero razumevanja, saj gre za tehnološko zahteven projekt.

Še zahtevnejša bo gradnja predora na trasi četrte razvojne osi med Cerknim in Hotavljami. Na direkciji so skupaj s pristojnimi ministrstvi izdelali že tri študije možnih tras in zanje porabili 650.000 evrov. Občina Cerkno se ne strinja z južno različico, Gorenja vas - Poljane pa ne s severno, ki jo je lani potrdila tudi vlada. V dolini Kopačnice je namreč vrtina tople vode z zdravilnimi učinki in z vodo ima občina še velike načrte. Na ministrstvu za infrastrukturo in promet ostaja aktualna severna različica, ki pa je draga in bi jo bilo treba optimizirati. Na direkciji računajo, da bi lahko to naredili še letošnjo jesen. Gradnja pa je v teh razmerah najverjetneje oddaljena precej več jeseni. A cerkljanska gospodarstvo in turizem jo potrebujeta hitro. Metod Sedej, direktor Certe iz Cerknega, je že pred časom dejal, da brez ceste gospodarstva tukaj sčasoma ne bo več, ostale bodo le še težave.