Festival umetniško že nekaj let vodi Domen Marinčič, strokovnjak za stare izvajalske prakse, in v letošnji spored mu je uspelo zaobjeti kar tisoč let glasbe - srednjeveški koral in napeve, trubadurske pesmi, srednjeveške in renesančne polifonije, baročno vokalno in inštrumentalno glasbo, vse do klasicizma, romantičnih samospevov ter sodobne glasbe in improvizacije.

Pisane glasbene tradicije

Organizatorji izpostavljajo angleški vokalni ansambel Orlando Consort, ki bo nastopil na odprtju festivala. Na spored so uvrstili bisere 15. stoletja italijanske, angleške, francoske in nizozemske glasbene tradicije. Štirje pevci slovijo predvsem kot poznavalci srednjeveške in zgodnjerenesančne polifonije, delujejo pa že skoraj četrt stoletja.

Poseben gost festivala bo slovenski klarinetistični genij Mate Bekavac, tokrat v solistični izvedbi. Na recitalu obljublja povezave med izvirnimi skladbami in lastnimi transkripcijami glasbe 18. in 20. stoletja. Še en solistični recital bo na sporedu, in sicer z izjemnim angleškim tenoristom, pianistom in igralcem Ianom Honeymanom, ki je že lani navduševal radovljiške poslušalce. Tokrat je napovedal Schumannove samospeve in pesmi Ralpha Vaughana Williamsa. Za klavirjem se bo spremljal sam, kar je predvsem antična in renesančna tradicija, ki pa je živela še v romantiki in na začetku 20. stoletja.

Mozart in Bach v duhu sodobnikov

Na letošnji festival prihajata tudi Leila Schayegh in Edoardo Torbianelli, ki bosta Mozartove violinske sonate ob klavirju razmislila na novo, v duhu njegovih sodobnikov. Na poseben način se bo prebirala tudi Bachova orgelska glasba, in sicer po vzoru italijanskih mojstrov. Za orglami bosta sedela Edoardo Bellotti in Marimo Toyoda, izvajala pa bosta tudi Händlovo glasbo v zgodovinskih transkripcijah za orgle štiriročno.

Bachove sonate, preludije, fuge, variacije in kanone bosta na novo prebirala tudi flavtistka Anne Freitag in mojster improvizacije Rudolf Lutzza, ki bo sedel za čembalom. Festival bo poleg Bekavca gostil še en slovenski ansambel, po nekaj letih bo ponovno nastopil ansambel za staro glasbo Musica cubicularis. Božena Angelova, Žiga Faganel, Domen Marinčič in Tomaž Sevšek bodo sedli za historična glasbila in odigrali triosonate treh najvplivnejših italijanskih avtorjev in njihovih nemških kolegov.

Festival se bo pričel in tudi zaključil z vokalno glasbo. Musica Favola je ansambel, ki bo izvajal francoske dvorne pesmi 17. stoletja. Sledil bo koncert, na katerem se bodo združili štiri vokalistke iz francoskega ansambla za srednjeveško glasbo Dialogos in šest tradicionalnih hrvaških pevcev iz zasedbe Kantaduri. Zanimala jih bo tradicija dalmatinske liturgične glasbe.

"Sklepni koncert letošnjega festivala izstopa tako po zasedbi kot po programu. The Dowland Project je skupina improvizatorjev iz povsem različnih glasbenih svetov. Njihov spored obsega tisoč let glasbene zgodovine, kaj točno se bo zgodilo v vsaki skladbi, pa se glasbeniki odločijo šele na odru," še pravijo organizatorji. Skratka nihče ne ve, kakšno glasbo bomo poslušali, dokler je ne bodo ustvarili. Z njimi na odru bo tudi vsestranski tenorist John Potter.