Ob tem je MIZKŠ zainteresirano javnost pozvalo, da poda svoje pripombe in predloge do vključno 9. julija 2012.

Sindikalni člani delovne skupine za pripravo socialnega sporazuma 2012-2016 Znanje in ustvarjalnost kot temelj razvoja opozarjamo, da smo večkrat zapored pozvali MIZKŠ, naj nam posreduje osnutek nove uredbe o javnem financiranju visokošolskih zavodov in drugih zavodov. To je razvidno tudi iz zapisnika sestanka z dne 2. julija 2012. Na naše vprašanje, kaj se dogaja z uredbo, je predstavnik MIZKŠ odgovoril, da je uredba v zaključni fazi priprave, da so jo usklajevali z rektorji ter da bo kmalu v javni razpravi. Sindikalni predstavniki smo na istem sestanku poudarili, da bi morali pri uredbi, ki ima neposredne posledice za zaposlene, sodelovati tudi predstavniki zaposlenih.

Žal se nič od tega ni uresničilo. Sindikati nismo bili seznanjeni z vsebino uredbe, besedilo ni bilo objavljeno na spletnih straneh ministrstva, čas za razpravo pa je bil nesprejemljivo kratek, to je štiri dni, vključno s koncem tedna. To dokazuje neresnost MIZKŠ in popolno nepripravljenost na demokratično razpravo o vprašanjih, ki so za razvoj države ključna in so se jih sindikati lotili s skrajno resnostjo. Na razvojni pomen izobraževanja in znanosti smo opozarjali z empiričnimi podatki in mednarodnimi primerjavami, vladni strani pa smo natančno predstavili tudi pravne razsežnosti samovoljnih posegov v visokošolski sistem. Vendar smo ob zadnjih dogodkih dobili vtis, da vladna stran našo zavzetost izkorišča za pridobivanje časa: medtem ko na sedežu MIZKŠ potekajo pogajanja, v ozadju potekajo posegi v izobraževalni sistem, katerih učinki lahko sežejo tudi v čas po poteku tokratnega socialnega sporazuma.

Ob tem presenečeni ugotavljamo, da si MIZKŠ ne prizadeva niti za vtis demokratične in postopkovno korektne razprave, saj se tako kot na argumente sindikalnih pogajalcev požvižga tudi na resolucijo o normativni dejavnosti (UL RS 95/2009) . Ta med drugim omenja načelo transparentnosti: "Načelo transparentnosti predpostavlja predstavljanje politike urejanja določenega področja čim širši javnosti, posebno pa ciljnim skupinam, na katere se nanaša; najavo, pripravo in sprejemanje predpisov po rednih zakonodajnih postopkih, ki omogočajo kakovostno seznanjanje ter odzive in vplive zainteresirane javnosti." Omenjena resolucija v drugi točki (smernice za sodelovanje s strokovno in drugimi zainteresiranimi javnostmi) poudarja, da je treba pri vključevanju javnosti upoštevati tudi načelo pravočasnosti: pravočasno obveščanje javnosti (strokovne, zainteresirane ali ciljne javnosti) in zagotavljanje razumnega časa za sodelovanje (pregled gradiv, pripravo predlogov, pripomb in mnenj) ter načelo odprtosti: omogočanje posredovanja pripomb in predlogov in mnenj v čim zgodnejši fazi priprave odločitev.

Sindikalna stran delovne skupine Znanje in ustvarjalnost kot temelj razvoja zato javno poziva MIZKŠ, da nas nemudoma tudi formalno seznani z vsebino uredbe ter da razumno podaljša čas javne razprave o dokumentu, ki poleg novih finančnih pritiskov z retroaktivnim učinkom napoveduje tudi politične pritiske v obliki programov "sanacije" fakultet.

Ob koncu naj izrazimo obžalovanje, ker moramo ministrstvo za izobraževanje, znanost, kulturo in šport izobraževati o transparentnosti delovanja v javnem političnem prostoru.

To sporočilo bo poslano tudi sredstvom javnega obveščanja.

V pričakovanju konstruktivnega odgovora in transparentnega delovanja, sindikalni člani delovne skupine Znanje in ustvarjalnost kot temelj razvoja

Branimir Štrukelj, KSJS, SVIZ

Goran Lukič, ZSSS

Marko Marinčič, PERGAM