Iz vladnega gradiva je razvidno, da je javna razgrnitev študije različnih variant trase škofljiške obvoznice predvidena šele oktobra, medtem ko naj bi odločitev o najustreznejši varianti sprejeli šele decembra. Vsi nadaljnji postopki pa so napovedani šele v prihodnjem letu. Iz gradiva je mogoče tudi razbrati, da ministrstvo za kmetijstvo in okolje za zdaj še ni usklajeno s "superministrstvom" Zvonka Černača niti o tem, ali naj v okoljsko obravnavo vključi različice obvoznice zunaj Ljubljanskega barja ali ne. Zato naši viri poudarjajo, da bo izbrana trasa v najboljšem primeru v prostor umeščena šele septembra prihodnje leto.

Zakaj se vnovič preigravajo različne trase škofljiške obvoznice, ko pa je bila lansko leto po desetletju raznih študij in razprav končno potrjena trasa čez Ljubljansko barje, nam na ministrstvu za kmetijstvo in okolje niso znali pojasniti. Povedali so le, da se bosta morala o tem vprašanju čim prej zediniti pristojna ministra Černač in Franc Bogovič.

Župani še kar verjamejo, da bo trasa potrjena septembra

Župani 12 občin med Škofljico in Kočevjem, ki si za zgraditev obvoznice mimo Škofljice prizadevajo že od leta 1998, o novih časovnih okvirih umeščanja trase obvoznice očitno sploh niso bili obveščeni. Koordinator občin ob razvojni osi 3a za vprašanje obvoznice - škofljiški župan Ivan Jordan - nam je namreč povedal, da imajo zagotovila, da bo obljubljena trasa umeščena v državni prostorski načrt do septembra.

"Z ministrom Černačem smo dogovorjeni, da nam bo konkretne rešitve predstavil 16. junija. Ne glede na vse pa je jasno, da pristajamo le na varianto obvoznice čez Barje. Če bomo ugotovili, da so bile delovne skupine na ministrstvu spet ustanovljene le za izigravanje in pridobivanje časa, bomo ukrepali z zaporami cest," je poudaril Jordan in priznal, da županom počasi popuščajo živci.

Z njim se strinja tudi župan občine Ig Janez Cimperman, ki poudarja, da je treba ne glede na krizo stvari peljati po dogovoru, ne pa si metati pesek v oči. "Uradnih informacij še nimam, zato težko povem kaj konkretnega. Dejstvo pa je, da od zahteve, da se trasa obvoznice umesti v prostor do septembra, ne bomo odstopili. V nasprotnem primeru bomo zaprli cesto Pijava Gorica-Ig," je napovedal Cimperman.

Župan Prebilič: Nehajmo se pogovarjati in ukrepajmo!

Še bolj oster pa je v svojih stališčih župan občine Kočevje Vladimir Prebilič, ki meni, da je nastopil čas, da župani nehajo samo groziti z državljansko nepokorščino, ampak da grožnje tudi uresničijo. "Mediji, še manj pa občani, nas ne bodo resno jemali, če bomo samo govorili. Menim, da smo pokurili vse bonuse in potrpljenje in da je treba - grobo rečeno - vzeti stvari v svoje roke. Podpiram idejo, da se nehamo pogovarjati in začnemo ukrepati. Če bomo zaprli cesto na Škofljici, bo ohromel celoten avtocestni obroč, zato nam bodo morali odgovorni definitivno prisluhniti," je odločen Plibarič.

Kočevski župan svoje namere utemeljuje tudi s tem, da je talka prometnega kaosa na Škofljici celotna jugovzhodna regija, ki zaradi neurejene prometne infrastrukture nima nikakršnih možnosti za gospodarski razvoj. "Počutimo se kot slepo črevo. Investicij v regijo ni prav zaradi nedostopnosti. Razvoj turizma je nemogoč. Tukaj sta še psihosocialni moment in varnost v prometu, ki je na psu. Rekonstrukcija glavne prometnice proti Kočevju je sicer nujna, a najbolj akuten je definitivno preboj čez Škofljico, kjer ljudje čakajo po dve uri in več, samo da pridejo v službo," je poudaril Plibarič.