Alastair Campbell, ki je sicer del svoje karierne poti preživel tudi kot urednik in kolumnist časopisa Mirror ter kot televizijski voditelj, ki je imel med drugim intervjuje z znanimi osebnostmi, kot so Bill Clinton, Peter Mendelson, Bono in drugi, je v času, ki ga je preživel na Downing Streetu, sodeloval pri reševanju pomembnih mednarodnih vprašanj, svoje izkušnje pa je opisal v knjigi, ki jo je naslovil The Blair Years (Blairova leta). Na lestvici Sunday Timesa je bila knjiga celo na prvem mestu. Je tudi avtor drugih knjig, ki so prav tako postale uspešnice, kot na primer All in the Mind in Maya. Campbell velja tudi za enega najbolj branih bloggerjev in najbolj zasledovanih twitterašev med politiki, je pa tudi zelo aktiven podpornik humanitarnih projektov.

Campbell, ki velja za inovativnega govorca, bo na podlagi desetletnih izkušenj v novinarstvu in desetletja s Tonyjem Blairom na forumu govoril o kriznem komuniciranju, oblikovanju najbolj primerne strategije, postavljanju ciljev in o izbiranju uspešnih komunikacijskih taktik. "Pomembno je, da se vodja zaveda, da mora ves čas biti vodja. Postavljati mora jasne cilje in izbrati sredstva, kako jih bo v skladu s strategijo tudi dosegal. Pomembno je zavedanje, da je uspeh odvisen od dobrega tima. Verjamem, da so najboljši vodje tudi najboljši timski igralci," nam je te dni v kratkem pogovoru med drugim pojasnil Campbell. "Podjetje pa se lahko razvija le, če ima vodstvo jasno vizijo in ko se v njem ves čas generirajo ideje, ki se tudi uspešno uresničujejo na trgu. In za vse to mora skrbeti prav vodja."

Ali je torej mogoče, da je nekdo uspešen podjetnik, pa vendar ni dober vodja?

Zagotovo so podjetniki, menedžerji, ki nimajo klasičnih vodstvenih veščin, a ta hip se ne spomnim nobenega takega primera. V teh časih, ko smo tudi 24/7 pred očmi medijev, pozorno pa se spremlja tudi gospodarstvo, je dobra innterna in eksterna komunikacija zelo pomembna. Zaposleni v podjetjih morajo zelo dobro vedeti, kam gre njihovo podjetje. Prav tako pa ima lokalno okolje, v katerega je vpeto podjetje, pravico izvedeti, za kaj se zavzema podjetje in kaj je podjetje dolžno narediti zanj. In za oblikovanje teh odnosov je odgovoren prav vodja.

Zakaj je pomembno, da so zaposleni zadovoljni na svojem delovnem mestu?

Zadovoljni zaposleni so na delovnem mestu bolj učinkoviti, to potrjujejo mnoge analize. Taki zaposleni so bolj zavzeti, so lojalni podjetju in jim je mar za svoje sodelavce, svoje delo opravljajo z veseljem, v službo pa ne hodijo samo zato, da prinesejo domov plačo, da lahko poravnajo račune. Zato je pomembno, da v podjetjih opravljajo raziskave o kakovosti odnosa med zaposlenimi in organizacijo in da imajo dober vpogled tudi v to, kako zadovoljni so njihovi sodelavci in kje imajo še možnosti za izboljšave.

Kako pomembna je pri vodenju podjetja jasna komunikacija od zgoraj navzdol?

Ja, pravilno ste zastavili vprašanje. Pomembna je predvsem jasna komunikacija! Če je jasna, ni potrebno, da je prav pogosta. Najboljša komunikacija, tako komunikacija navznoter kot komunikacija navzven, je tista, ki je strateško zastavljena.

Kaj pa iskrenost v komunikaciji? Ali je ta bolj pomembna ali pa je bolj pomembno, da si dober govorec?

Pomembni sta obe, tako iskrenost kot dobra retorika. Hodita namreč z roko v roki. Prav tako pa velja, da je prav, da ima vodja čas za svoje sodelavce, da ima zanje odprta vrata in da jih zna poslušati ter da jim pokaže, da so za podjetje pomembni. Za zaposlenega je pomembno, da mu pokažeš, da podjetje ceni njegovo znanje in njegov prispevek in da se ga za naloge opolnomoči ter da je njegova vključenost v odločanje o prihodnosti podjetje čim višja.

Ali je nekdo lahko dober voditelj, četudi sam v sebi ni zadovoljen?

Prav sedaj pišem e-knjigo, ki sem jo naslovil Srečno depresivni, ki se ukvarja prav s tem. Ljudje smo si seveda med seboj različni, a zame je srečen nekdo, ki je v svojem življenju izpolnjen, tako v svojih odnosih, dosežkih, pri delu, kot tudi v prostem času. Če je vse to primerno uravnoteženo, je človek srečen. Seveda pa je to doseči dokaj težko, a osnova za srečo je prav to.

Ali je lahko menedžer družbeno neodgovoren?

Vsak od nas, tudi menedžerji, imajo svoj ego. A pravi menedžer bo prepoznal potrebe okolja in bo s pravimi prijemi politiko podjetja peljal tako, da bo zadovoljil tako poslovni interes podjetja kot tudi potrebe okolja. Dober menedžer bo javni interes vedno postavil pred svoj ego.