Ponedeljek, 20. februarja: Na koncu dneva smo vsi prodajalci

Majhna podjetja dostikrat pokopljejo nerealna pričakovanja o prodaji izdelka, ki so lahko posledica slabega produkta, še pogosteje pa je problem v tem, da premalo pozornosti namenimo prodaji. Razvojni stroški za produkt ter samo število sodelavcev sta povezana s kapitalom, ki ga imamo na voljo za vlaganje v podjetje, slej ko prej pa tega denarja zmanjka in je potrebno denar namesto od ustanoviteljev, staršev prijateljev ali investitorjev, pridobiti iz najpomembnejšega vira - prodaje izdelka samega. Smiselno je torej, da pomemben del svojega fokusa že od začetka namenite marketingu. Včasih sicer to ni mogoče, vendar pa obstaja kar nekaj tehnik, ki omogočajo testiranje prodaje tudi, če izdelka nimate. V nasprotnem primeru že pred splavitvijo izdelka nabirajte marketinško znanje, berite primere prodaje storitev, ki so sorodne vašemu, udeležujte se marketinških predavanj, družite se in izmenjujte izkušnje s kolegi podjetniki.

Torek, 21. februarja: Dan za izterjave

Če kateremu od svojih partnerjev niste sposobni plačati računa, je najslabša možna izbira ta, da ga zavajate ali pa pustite v nevednosti. Takšno ravnanje povzroča upniku dodatne stroške (klici, opomini), poruši mu finančne plane ter vzbuja nejevoljo. Posledično se slednji čedalje bolj nagiba v smer sodne izterjave dolgov. Če imate dober razlog, da plačila ne izvedete (na primer zaradi neplačil vašemu podjetju), potem je smiselno, da se o tem z upnikom odkrito pogovorite. Možnih rešitev je več - od obročnega odplačevanja, do delnega odpisa dolgov, mogoče so kompenzacije ali pa skupaj najdeta drugačno rešitev.

Sreda, 22. februarja: Orodja, ki olajšajo poslovanje

Večina malih podjetij svoje poslovanje začne z veliko mero improvizacije. Sčasoma, ko podjetje raste, pa z njim raste tudi potreba po informacijski podpori različnih nalog ter procesov. Na trgu je na voljo veliko zelo dobre programske opreme. Tako imenovan CRM (customer relationship management - upravljanje odnosov s strankami) pride v poštev za vsako podjetje, ki na tedenski ravni komunicira z več strankami. Tovrstna orodja omogočajo, da na enem mestu pregledno shranimo vse kontaktne podatke svojih strank ter vso preteklo komunikacijo. Hkrati omogočajo tudi pregled prodaj, različne analize uspešnosti trženja, hkrati pa nam lahko služijo tudi kot sistem za opominjanje o nalogah (izredno koristno, če se s stranko zmenite, da jo boste poklicali čez na primer dva meseca) ter v omejenem obsegu tudi za delegiranje nalog med zaposlene. Na slovenskem je zelo prodoren Intrix CRM, v tujini pa je med močnejšimi Highrise, ki ga uporabljamo tudi sami.

Četrtek, 23. februarja: Zakaj Mobitel še ni oglaševal na mladipodjetnik.si?

Delujemo že od leta 2007, vendar v tem času nismo dobili niti enega agencijskega ali direktnega naročila od našega največjega mobilnega operaterja. Zanimivo, glede na to, da je strošek za mobilne storitve, poleg računovodje, eden izmed prvih stroškov pri večini novoustanovljenih podjetij. Poslovni paket telekomunikacijskih storitev je bil tudi eden izmed naših prvih stroškov. Za ustvarjanje posla pač rabiš telefon. Si.mobil to očitno že ve, saj je že kar nekajkrat oglaševal na portalu, med drugim smo novo naročilo dobili pred dvema dnevoma.

Pogled na lastniško strukturo Mobitela, oziroma sedaj po združitvi - Telekoma, je zelo zanimiv. Na dan 31.12.2010 je bila največji lastnik država z 52,54 odstotnim lastniškim deležem. Sledila je Slovenska odškodninska družba s 15 odstotki, torej spet država. Po eni strani od politikov nenehno poslušamo, kako pomemben je razvoj malih podjetij za slovensko gospodarstvo. Po drugi strani pa se očitno državnemu podjetju ne zdi smiselno podpirati organizacije, ki upravlja z največjim podjetniškim portalom pri nas.

Petek, 24. februarja: Še zadnje priprave pred dogodkom

Do velikega, drugega največjega našega dogodka v letošnji sezoni, so še trije dnevi. Prijave lepo kapljajo, trenutno smo pri številki 139. S številko smo že sedaj zadovoljni, do ponedeljka zvečer, ko se je na dogodek še mogoče prijaviti, pa pričakujemo še približno 40 prijav.

Predavateljev bo tokrat 10. Na okrogli mizi pričakujemo tudi gazele, Jano z Dnevnika, ki bo moderirala pogovor, ter osem predavateljev. Kot vedno so tudi tokrat skoraj vsi udeleženci praktiki, podjetniki. S tokratnim dogodkom uvajamo tudi novost. Mladi podjetnik Jani s portala spletni-hisnik.si bo dogodek povezoval nekoliko drugače. Med vsakim predavanjem bo namreč imel na voljo pet minut časa, ki ga bo namenil predstavitvi zanimivih zgodb. Te bodo na zelo nazoren način, na praktičnem primeru, predstavile eno izmed človekovih lastnosti oziroma veščin.

Sobota, 25. februarja: Stanje podpornega okolja za podjetništvo v Sloveniji

V Sloveniji trenutno poteka kar nekaj programov za vzpodbujanje mladih podjetij. To so VEM točke, tehnološki parki, inkubatorji, različni projekti univerz po Sloveniji, spodbude za samozaposlovanje zavoda za zaposlovanje ter kaj nekaj pobud privatnih podjetij, ki se ukvarjajo s podporo mladim podjetjem. Obstaja torej veliko kanalov, na katere se podjetniki lahko obrnejo. Ob tem lahko ugotovim, da je naše okolje v primerjavi z nekaj let nazaj precej napredovalo. Razmere sicer še niso na ravni okolja v tujini, pa vendarle, podpora se počasi izboljšuje.

Nedelja, 26. februarja: Pet najpogostejših vprašanj bodočih podjetnikov

Priporočam vam, da se udeležite čimveč podjetniških izobraževanj. Veliko izobraževanj po celotni Sloveniji je brezplačnih, kar nekaj jih je na voljo za nekaj 10 evrov - med drugim tudi naša delavnica Podjetnikovi prvi koraki v podjetju, na katero dobivamo izredno dobre odzive. Če vam to ne pomaga, pa vas vabimo, da se udeležite MP individualnega svetovanja pred ustanovitvijo podjetja.