Uspešnost in vpliv izbora sta v sedmih letih omogočila, da se je krošnja, ki je pognala iz korenin prvih izborov, v letu 2008 razrasla v okrepljeno vizijo: vplivati, da gazele postanejo družbeno gibanje in utemeljijo pojem dinamične rasti, prepletene z družbeno odgovornostjo. Skladno z usmeritvami sveta Gazela je dal izbor v letu 2009 še posebno težo raziskovanju inovativnih gazel.

Ohranitev dosedanjih metodoloških nadgradenj

V letu 2008 je metodologija družbeno odgovornost umestila kot pomemben del procesa izbire kandidatov za gazelo leta. Kandidati za zmagovalne gazele niso podjetja, ki zasledujejo kratkoročno rast in uspeh in potem poniknejo: te izloči že osnovni del metodologije, ki upošteva indeks rasti zadnjih petih let. Sestavni del metodologije izbora predstavljajo tudi intervjuji s kandidati, ki so vsebinsko naslonjeni na model ugotavljanja trajnostne rasti - v svojem magistrskem delu ga je razvila prejemnica zlatega priznanja za mednarodni projekt na Študentski poslovni konferenci 2008, mag. Andreja Lavrenčič.

Prav tako je izbor tudi letos ohranil obe metodološki nadgradnji iz lanskega leta. Prva je izračunavanje sintetiziranega kazalnika, ki petletno dinamiko rasti prodaje dopolnjuje z dodano vrednostjo in njeno rastjo v petih letih ter indeksom DaBeg (ta omogoča primerjavo stopnje rasti zaposlenih med različno velikimi podjetji), druga pa je preverjanje stopnje verjetnosti propada podjetja (angl.: failure score model).

Po lastni metodologiji ga izračunava družba Bisnode, ki za vsakega od kandidatov v izboru pripravi tudi samostojno bonitetno poročilo in na letni ravni analizira gibanje ključnih finančnih kazalnikov slovenskih gazel.

Raziskovanje inovativnih gazel

"Če želimo z gibanjem Gazela družbi dodati novo vrednost, moramo dati zgled z nagrajevanjem predvsem tistih podjetij, ki temeljijo na inovacijah, so vpeta v globalni trg, razumejo potrebo po nagrajevanju in delegiranju in so torej že na tretji razvojni stopnji," je v tematski izdaji oktobra 2008 zapisal predsednik sveta Gazela, Matjaž Čadež iz Halcoma.

Zaradi zavesti o pomenu inovativnosti za razvoj narodnega gospodarstva je tokrat izbor kandidatov posegel še globlje in širše.

Vzporedno s krepitvijo preučevanja poslovnih in tudi mehkih dejavnikov poslovanja v procesu izbora je tudi izvedba intervjujev postala priložnost za samostojno raziskovalno delo na eni in povezovanje s strokovnjaki na drugi strani. Seznanjanje s prvinami modelov odličnosti poslovanja je namreč pokazalo, da med temi in modelom ugotavljanja trajnostne rasti, ki ga uporablja metodologija Gazela, obstaja prekrivanje v več elementih.

Okrepitev izbora: metodološka komisija

Strokovni skupini, ki izvaja intervjuje s kandidati v izboru, se je na povabilo projektne skupine tako med prvimi pridružil mag. Nenad Savič, mednarodni ocenjevalec odličnosti organizacij po modelu odličnosti EFQM in eden največjih slovenskih strokovnjakov na področju odličnosti poslovanja, ob njem pa je skupino okrepilo še pet drugih strokovnjakov z izkušnjami na področju raziskovanja okolja podjetništva in podjetniške rasti.

"Nismo bili najhitrejši, temveč smo bili izbrani kot najboljši med najhitrejšimi," je ob svoji zmagi, osvojitvi priznanja zlata gazela leta 2003 poudaril Matjaž Čadež, predsednik upravnega odbora Halcom. Kot priznava, se je uvrstitve v izbor sprva branil, ni se želel izpostavljati.

Danes pa se zaveda, kako močno je priznanje vplivalo na rast blagovne znamke družbe. Podjetje Halcom so začeli nagovarjati talentirani posamezniki, ki so v njem prepoznali okolje, ki omogoča rast in razvoj posameznika in kolektiva. In kor dodaja: ponoven velik preskok v zanimanju kadrov za Halcom je povzročilo priznanje Zlata nit 2007, zaposlovalec leta, ki ga je prav tako po Dnevnikovem izboru podjetje

Prav to je tudi smer, v kateri potuje in se razvija metodologija izbora Gazela: raziskujemo in promoviramo podjetniško rast in s tem podjetja, ki ustvarjajo največ delovnih mest. Zanimajo nas podjetniki, ki delijo pomen in razumevanje tega, kar je z iskricami v očeh rad izpostavil Zoran Živič, ki se je z vodenjem podjetja Keko Varicon vpisal med slovenske zlate gazele - "Mar si ne želi vsak med nami delati v podjetju, ki je v nečem najboljše na svetu?"

Izbor gazela podpira tiste, ki so v nečem vrhunski, ki dosegajo ali bodo dosegli prebojne rezultate in imajo širino: znajo ustvariti in in tako v sodelovanju kot tudi uspehih uživajo. Projekt Gazela slavi in se zavzema za plemenito, dinamično in obenem trajnostno naravnano rast, ki ustvarja ne le bogate, temveč premožne posameznike, podjetja in družbo kot celoto.