Potem bo sledilo preostalo, kar pomeni, da v najboljšem primeru avtobusne in železniške postaje ne bo vsaj do pomladi 2011.

"Razumemo, da se bo dinamika gradnje posameznih delov Emonike zaradi finančne krize spremenila, predvsem zaradi težjega pridobivanja posojil. Imamo pa zagotovila Trigranita, da naj celoten projekt ne bi bil ogrožen. Določenim zamikom v rokih se najbrž res ne bo mogoče izogniti," pravi Jelka Šinkovec Funduk, generalna direktorica direktorata za železnice in žičnice MOP, ki je hkrati predsednica nadzornega sveta Slovenskih železnic. Dodaja, da na ministrstvu uradnega obvestila o morebitnem podaljšanju rokov še niso prejeli, niti prek predstavnikov Slovenskih železnic v skupščini podjetja niti prek koordinacijskega sveta.

Dr. Aleksij Mužina, predsednik državne revizijske komisije v času izbora Trigranita za partnerja pri projektu ljubljanske potniške postaje, meni, da finančna kriza ne more biti razlog za spremembe zavez iz pogodbe o skupnem vlaganju v projekt. "Sploh pa je ta projekt slabo voden. Mestna občina Ljubljana, ki je iskala investitorja za potniški center, se je umaknila, Slovenske železnice pa so svoj delež v projektu prodale. Tako pravzaprav nimamo pravega garanta javnega interesa, od Trigranita pa tudi ne moremo pričakovati, da si bo prizadeval najprej graditi železniško postajo," opozarja Mužina.

Glavna težava projekta je po njegovih besedah v tem, da postopek za izbor zasebnega partnerja ni potekal po sistemu javnega naročanja, zakona o javno-zasebnem partnerstvu pa še nismo imeli. "Verjetno bi se izbrani partner znašel v podobnih težavah s financiranjem kot Trigranit, vendar bi v tem primeru imeli bančne garancije in penale, ki jih bi lahko unovčili," pravi Mužina. Šinkovec-Fundukova pa odgovarja, da interese ministrstva in države v projektu neposredno zastopajo Slovenske železnice v funkciji upravljalca javne železniške infrastrukture.

Javni interes je po njenem mnenju dobro zaščiten že s pogodbo o skupnih vlaganjih med Trigranitom in Slovenskimi železnicami. "Namreč, po podpisani pogodbi o skupnih vlaganjih je dinamika gradnje različna, dokončanje trgovskega dela je predvideno do novembra 2009 in javno-logističnega dela šele leto kasneje, to je v letu 2010. Vsaka sprememba v javno-logističnem delu pomeni bistveno spremembo pogodbe in brez soglasja pogodbenega partnerja, Slovenskih železnic, ki kot upravljavec javne železniške infrastrukture zastopajo tudi interese države, ni mogoča," pojasnjuje Šinkovec-Fundukova, ki ne pove, zakaj torej Trigranit javno razlaga, da bosta železniška in avtobusna postaja gotovi šele spomladi 2011.