Kot je uvodoma dejal minister Zver, naj bi posvet pokazal možne poti, s katerimi bi se izognili nasilju v šolah. Ena večjih vprašanj po njegovem mnenju je, kako pripraviti posameznika za konstruktivno življenje, za soočenje z vsakdanjimi problemi. Če mladostnika dobro opremimo, se nasilju lahko izogne, je prepričan Zver. Slovenija se je relativno pozno začela ukvarjati s preprečevanjem nasilja. Po ministrovih navedbah so leta 2004 sprejeli smernice za obvladovanje tovrstnega obnašanja ter predložili nekatere ukrepe. Šola je resda prostor, kjer se nasilje zgodi, vendar so razlogi zanj navadno zunaj nje. Minister je zato prepričan, da bi pri tem morali pomagati tudi drugi resorji, na primer sociala.

Temeljnega pomena za preprečevanje nasilja je tudi krepitev učiteljeve avtoritete. Toda te ne bosta omogočili le večja plača in formalno-pravni status, ampak tudi usposobljenost učitelja, da si jo pridobi sam, je poudaril Zver. Obljubil je, da bo ministrstvo v letih 2007-2013 zagotovilo sredstva za sistematsko izobraževanje učiteljev in za strokovno spremljanje tega področja. Skupaj s Sindikatom vzgoje, izobraževanja, znanosti in kulture Slovenije (SVIZ) pa je že pripravilo ciljni raziskovalni program, v katerem bodo obravnavali oblike nasilja in oblike, kjer so žrtve nasilja učitelji.

Glavni tajnik SVIZ Branimir Štrukelj je poudaril, da nasilja v šoli ne bi smeli skrivati, ampak da bo treba "razbiti blokado molčečnosti"; anketa med učitelji leta 2004 je namreč pokazala, da o nasilnih ravnanjih niso pripravljeni odkrito govoriti. Raziskava je pokazala tudi, da učitelji pogosto govorijo o pritiskih staršev, zato meni, da bi k reševanju tega problema lahko prispevalo odpiranje odnosa med obojimi. "Če ni zavezništva pri reševanju konfliktnih situacij, potem smo v uspehih zelo omejeni," je dejal Štrukelj.

Sam se, kot je še dejal, že več let zavzema, da bi se starši organizirali v združenja, da bi se lahko organizirano pogovarjali tako s šolskimi oblastmi kot z učiteljskimi organizacijami pri razreševanju nasilja. Po vzoru drugih držav bi lahko tudi razmislili o ustanovitvi nacionalnega sveta proti nasilju v šolah. Sicer pa meni, da bi ministrstvo z ravnatelji, učitelji, starši in učenci lahko pristopilo k obvladovanju nasilja kot "enotna fronta". Predlagal je celo, da bi skupaj pripravili dokument, ki bi opredelil ključen odnos do nasilja.

Bistveno pri vprašanju nasilja v šoli je vprašanje usposobljenosti učiteljev, je, kot že omenjeno, izpostavila razprava. Med razpravo so tako izpostavili potrebo, da bi ministrstvo in sindikat pri tem pomagala z osveščanjem o tem, kako pomembna je usposobljenost za kakovosten in zanimiv pouk, oziroma o tem, da je poklic kdaj treba tudi zamenjati, če se izkaže, da nisi dovolj usposobljen za učiteljski poklic. Udeleženci so izpostavili tudi pomen šolskih svetovalcev, katerih vloga in število po njihovem mnenju upadata. Minister se je strinjal, da bi bilo dobro imeti več svetovalcev na šoli, "vendar če bi se odločal samo po tem, kaj bi bilo dobro, bi moral imeti nekje kovnico denarja", je dejal.