Del strogih varnostnih testiranj organizacije EuroNCAP je tudi preizkus, kako varni so avtomobili, ko pride do trka s pešcem. Primerjava: novi mercedes razreda A je tako za varnost pešcev dobil 92 odstotkov možnih točk, njegov brat in športni terenec GLA pa vsega 67 odstotkov. Razlika naj bi nastala, ker je prednji del pokrova za motor pri GLA višji in trši, zato so tudi rezultati testa v tem delu obarvani rdeče. Pa so sicer zaradi tega športni terenci na splošno nevarnejši kot drugi avtomobili? Stroka v Evropi pravi, da ne, onkraj luže pa so po drugi strani prepričani, da so za občuten porast števila umrlih pešcev krivi prav (veliki) športni terenci. Kot odločilne pri tovrstni nesreči nemški strokovnjaki navajajo naslednje točke: v kateri del avta se zaleti pešec, kako velika je površina, ob katero trči, in kako visoka je ob trčenju hitrost avtomobila. Sama teža avtomobila naj bi igrala podrejeno vlogo. Tako za precej nevarnejše pešcem presenetljivo veljajo najmanjši avtomobili, saj se v primeru trka zaradi nižje silhuete pešec prej prelomi, posledica so hude poškodbe glave. Lep primer so rezultati trčenj s pešcem pri fiatu pandi, ki je osvojila skromnih 47 odstotkov vseh točk. Najbolj na udaru so namreč majhni avtomobili, zasnovani enoprostorsko.

Zanimiva je nemška statistika nesreč. Med 162.932 nesrečami v lanskem letu, kjer je v mestih prišlo do poškodbe ali smrti človeka, so bili veliki avti udeleženi le v 3,7 odstotka vseh, majhni pa v kar 6,3 odstotka, se pravi 70 odstotkov več. Tudi zavarovalnice ugotavljajo, da je škoda, ki jo povzročajo vozniki športnih terencev, občutno manjša kot ostalih karoserijskih različic. Tako je trenutno na nemških cestah sedem odstotkov vseh vozil športnih terencev, med vsemi škodami iz naslova odgovornosti pa so udeleženi zgolj štiriodstotno.

Da so športni terenci tako zelo priljubljeni, je posledica njihove mišičaste podobe, ki lastniku omogoča, da se v prometu vede kot nekakšen rambo. Prav tako pa se vozniki počutijo varneje, imajo večji pregled nad cesto, ker se sedi višje, pa je vstop in izstop iz vozila občutno lažji. Gre za argumente, ki imajo v vse bolj starajoči se družbi pomembno veljavo. Tudi v Sloveniji. Posledica so visoke prodajne številke in izumiranje nekaterih razredov, ki so še pred desetletjem osvajali srca zemljanov, na primer enoprostorcev. Strah pešcev, ko zagledajo športnega terenca in v njem vidijo morebitnega morilca, pa je odveč.