O njem seveda pišemo z razlogom. Že pol leta stoji za zagonskim vietnamskim podjetjem VinFast, ki ima visokoleteče načrte, ki na začetku niso uspeli ne Toyoti ne Hyundaiju – prodajati avte onkraj luže. Ne samo klasično gnanih, temveč tudi električne. Tako zelo je prepričan o uspehu svojega posla v letu 2021, da je v podjetje vložil svoji dve milijardi, da bi uresničil zastavljeni cilj. Njihovi avtomobili, ki imajo vgrajene BMW-jeve licenčne motorje, pri oblikovanju pa jim je pomagal Pininfarina, so sicer že naprodaj na domačem trgu, kar pa 51-letnemu tajkunu ni dovolj. »Želimo postati globalno prepoznavna znamka,« je odločen. To pa se pogosto izkaže kot misija nemogoče. Nekaj podobnega sta namreč že poskušala indijska Tata in malezijski Proton, a jima kupcev zunaj svoje države kljub naporom ni uspelo najti.

Vietnamec igra svojevrstno poslovno ruleto, saj se zaveda, da podjetje VinFast še najmanj pet let ne bo prinašalo dobička, temveč izgubo, saj je domači trg premajhen in cene prenizke, zato se mora osredotočiti na tuje trge, predvsem ameriškega, evropskega in ruskega. Na teh pa je velik izziv zadostiti strogim okoljskim in varnostnim standardom. Električnega avta, ki naj bi zapeljal množice, sploh še nimajo razvitega do konca, saj naj bi prvi s tekočega traku tovarne v Haiphongu zapeljali šele konec leta. Do tedaj morajo dvigniti prepoznavnost znamke, saj analize kažejo, da se mnogi kupci raje odločajo za avto iz druge roke znane znamke kot pa za novega znamke, ki ni prepoznavna.

Za stroškovno konkurenčnost bodo morali letno izdelati 100.000 vozil, med njihovimi cilji pa je v letu 2025 zapisana številka 500.000 prodanih enot. Do tedaj ima podjetje priložnost, da se najprej izkaže na manjših trgih jugovzhodne Azije, kjer že prodajajo hatchbacka, limuzino in športnega terenca, prav tako tudi električne skuterje. V poslovnih načrtih imajo zapisano, da v prihodnjih nekaj letih pričakujejo izgubo okoli 700 milijonov evrov na leto, in sicer kot posledico financiranja, amortizacije in prodaje pod ceno. Optimizma poslovnežu ne manjka, saj je prepričan, da bo zgradil vietnamsko blagovno znamko, ki bo dosegla svetovni sloves. To bo velik izziv. Vietnam je namreč v očeh številnih zemljanov še vedno nazadnjaška in revna država, preklop v glavah pa se ne zgodi čez noč.