Vseeno pa lahko na grobo športne terence razdelimo na male, srednje oziroma kompaktne, velike in še, recimo jim tako, prestižne. Glede na prodajo so vseskozi prevladovali kompaktni SUV, zdaj pa se zdi, da je samo še vprašanje časa, kdaj jih bodo na evropskem trgu prehiteli mali športni terenci. Mednje spada tudi na tej strani predstavljeni renault captur, ki je za nameček najbolje prodajani štirikolesnik svojega razreda, o rasti katerega pa več v naslednjih vrsticah.

1 neposredni tekmec renaulta capturja je bil na cestah leta 2013, ko je francoska znamka predstavila prvo generacijo svojega malega športnega terenca. To je bil nissan juke, ki so ga začeli proizvajati tri leta prej. Danes, ko se prva generacija capturja poslavlja, je na trgu že več kot

20 njegovih tekmecev, kar verjetno najbolj nazorno priča o tem, kako zelo se je razred malih športnih terencev razširil v zadnjih letih.

1,83 mio. malih športnih terencev so lani prodali v Evropi, s čimer je bila rast prodaje na letni ravni v primerjavi z letom 2017 kar 37-odstotna. Večje rasti ni dosegel noben drug segment, izjema bi bila le, če bi kot enotnega šteli vsa električna vozila, ki pa se jih proda bistveno manj. Omenjena številka je že zelo blizu tiste, ki označuje prodajo kompaktnih SUV v Evropi in šteje 1,88 milijona enot.

2020. leta naj bi po predvidevanjih analitikov prodaja malih športnih terencev v Evropi presegla prodajo kompaktnih. Že letos naj bi jih prodali 1,99 milijona, prihodnje leto pa 2,16 milijona.

»Športni terenci postajajo tako dominantni, da je povsem logično in razumljivo, da jih bodo proizvajalci ponujali celo več v istem velikostnem razredu, saj bodo tako dobili več kupcev. No, pa saj se to v bistvu že dogaja – poglejte na primer samo Volkswagen, ki v istem razredu ponuja T-crossa in T-roca. Blizu sta si dejansko tudi naša ecosport in nova puma,« pravi Roelant de Waard, Fordov vodja prodaje in marketinga za Evropo.

214.720 primerkov renaulta capturja, ki je bil tako znova najbolj priljubljen mali športni terenec, so lani prodali v Evropi. Sledili so mu dacia duster (182.100 prodanih enot), peuegot 2008 (180.204), volkswagen T-roc (143.319), opel mokka X (120.601), ford ecosport (112.333) in citroën C3 aircross (111.856).

363.504 male SUV pa so lani prodali v Franciji, ki je tako evropski trg z največ prodanimi tovrstnimi štirikolesniki. S tem so Francozi v tem razredu dosegli tudi 28-odstotno rast v primerjavi z letom prej. Po številu prodanih primerkov sledita Italija (343.673, 27-odstotna rast) in Nemčija (307.514, +31 odstotkov).