Na Doctorja Evila in Mini-Me smo se spomnili z razlogom, med testiranjem dveh Nissanovih športnih terencev. X-trail in qashqai namreč že na prvi pogled delujeta kot večji in manjši brat, tokrat pa jima je bilo skupno še veliko več, tako pogonski sklop kot stopnja opreme. Je lahko manjši boljši od večjega? Še pred kratkim, pred letom 2013, tovrstne povezave s filmi o Austinu Powersu ne bi bilo, razlog pa je enostaven: podoba x-traila je bila med letoma 2000 in 2013 hudimano drugačna. Čeprav bodo mnogi rekli, da je bil grdi raček, pa so mnogi nanj prisegali ravno zaradi terenske in posledično robate podobe, zato ne bi čudilo, če bi njegovi privrženci leta 2013, ko so ga športnoterensko našminkali, ustanovili svoje gibanje in začeli priprave na proteste, do katerih pa ni nikoli prišlo. Japonci so tako zgolj ustregli trendu, da so veliko bolj kot kleni terenci priljubljeni šminkerski športni terenci, ki iz dneva v dan osvajajo srca vse več kupcev. Predvsem tistih, ki o tem, da bi zapeljali na zahtevna brezpotja, sploh ne razmišljajo. Zato ne bodite presenečeni, da tudi testneža nista bila opremljena s štirikolesnim pogonom. Na tak način seveda potencialni kupec zlahka prihrani nekaj tisočakov.

Če smo že pri evrih, pri Nissanu dolžinsko razliko 30 centimetrov (4,69:4,39 m) vrednotijo na natanko 5550 evrov. Je x-trail vreden takšnega doplačila? Kakor za koga. Če je vaša prioriteta prostor, potem seveda ni dvoma in je veliki zmagovalec vzporednega testa. Ne samo da ima občutno večji osnovni prtljažnik (565:430 l), ki družinskega očeta ne bo spravil v zadrego celo pred daljšo potjo na dopust, tudi na zadnji klopi je razlika ogromna, pa čeprav že qashqai dva odrasla potnika na zadnji klopi nagrajuje z dovolj centimetri za kolena in glavo. Toda v x-trailu je zadaj mogoče početi še marsikaj več. Kaj vse? Sprostite domišljijo. Če je torej x-trail po nogometno povedel z 1:0, pa mu za to, da bi pri zmogljivostih ohranil mrežo nedotaknjeno, ne more pomagati niti najboljši vratar na svetu Jan Oblak. V teoriji je pogonski sklop pri obeh enak. 1,3-litrski bencinski štirivaljnik z močjo 117 kilovatov (160 KM), katerega moč se na prednji kolesi prenaša prek 7-stopenjskega samodejnega menjalnika. Toda x-trail je nekaj težji (1,48:1,44 tone) in predvsem višji (za 12 centimetrov), kar se pozna pri njegovi aerodinamiki. Posledično tudi pri njegovih zmogljivostih. Te so seveda več kot dovolj za povprečnega voznika (198 km/h maksimalne hitrosti, 11,5 sekunde pospeška do stotice), toda qashqai je pri pospeševanju precej bolj odločen (9,9 sekunde). Izid je 1:1.

Vse ostalo je zelo podobno. Visok položaj sedenja in posledično odlična preglednost, enostavna vožnja tudi po zaslugi odličnega samodejnega menjalnika in stopnja opreme tekna, ki razvaja z vsem nujnim tako na področju udobja (samodejna klima, električno nastavljiv in ogrevan voznikov sedež, potovalni računalnik, pametni ključ) kot tudi varnosti (bluetooth, dežni senzor, kamera pri vzvratni vožnji, senzorji spredaj in zadaj). Da sta tako x-trail kot tudi qashqai varna, zagotavlja tudi maksimalnih pet zvezdic za varnost potnikov na testnih trčenjih EuroNCAP izpred petih let. Vse pa seveda ni idealno. Sploh ekran na dotik je glede na današnje standarde občutno premajhen, a lahko na srečo večini aplikacij strežemo z gumbi. Negodovali smo tudi nad porabo goriva. Če je qashqaijevo povprečje 7,3 litra še nekako v mejah za bencinarja sprejemljivega, pa je bila poraba 8,8 litra pri x-trailu občutno previsoka, tudi doseg je povprečnih 680 kilometrov. Pri tekmecu 750 kilometrov.

Omrežila vas bosta oba, o tem ni dvoma, pot do morebitnega nakupa pa je seveda še dolga. Čeprav gre za enega hitreje rastočih razredov v Evropi, je konkurenca temu primerna in športne terence ponujajo tako rekoč vse znamke. Če vas zanima eden ali drug, pa se samo prepustite testni vožnji. Ta bo pokazala, ali gre zgolj za kratkotrajno, a vročo afero ali pravo ljubezen, česar si želijo predvsem Nissanovi prodajalci. O tem, kdo je zmagal v naši tokratni primerjavi, pa več v sklepu.