Ravno včerajšnji dan, 14. oktober, je bil prav poseben za vse ljubitelje Jamesa Bonda. Na ta dan leta 1927 se je namreč rodil Roger Moore, igralec, ki ga imajo še danes mnogi za najboljšega Jamesa Bonda vseh časov, in igralec, ki ga žal že dobri dve leti ni več med nami. V svoji bogati karieri je tajnega agenta 007 upodobil kar sedemkrat, kar je v uradni franšizi največkrat od vseh, enako število vlog, a med njimi eno neuradno, ima le še Sean Connery. Obenem je bil Moore z 58 leti najstarejši igralec, ki je v filmu igral Bonda, in s 45 leti tudi najstarejši, ki je v tej vlogi »debitiral«. No, posebnosti Rogerja Moora v povezavi z njegovim udejstvovanjem v filmih o Jamesu Bondu bi lahko naštevali še kar nekaj časa. A se, kot pričujoči rubriki tudi pritiče, ustavimo pri tisti, ki je povezana z avtomobili.

Morda kar malce nenavaden je tako podatek, da je Roger Moore kljub vsemu naštetemu edini James Bond, ki v filmu ni vozil avtomobila znamke Aston Martin, medtem ko ga je vseh drugih pet vsaj v enem filmu. Po drugi strani pa je edini, ki je vozil – lotusa. Za slovitim srebrnim astonom martinom DB5 zagotovo drugi najbolj »legendarni« avto celotne franšize, lotus esprit S1, najbolj znan po tem, da se je v filmu Vohun, ki me je ljubil (The Spy Who Loved Me, 1977) spremenil v podmornico, smo na teh straneh že predstavili. No, štiri leta kasneje pa je Moore v filmu Samo za tvoje oči (For Your Eyes Only) vozil še lotusa esprita turba. In to ne le enega, temveč dva, najprej belega in nato še bronastega.

Replika za 16.000 nemških mark

Za to, da se je lotus esprit, tokrat tretje serije, znova pojavil v filmu o Jamesu Bondu, gredo sicer zasluge prav omenjenemu espritu S1, ki so ga gledalci sprejeli z izjemnim navdušenjem. Kakor koli, ko smo omenili, da sta vlogo v filmu odigrala dva različna esprita, je na mestu tudi dodatek, da so že za vlogo tistega, ki se v filmu pojavi prvi, torej belega, uporabili dva. In čeprav so kadre z njima posneli na grškem otoku Krfu, v filmu prikažejo, kot da se vse skupaj dogaja v okolici Madrida. Eden izmed obeh belih espritov turbov je bil tudi originalni prototip, ki ga je po koncu snemanja zadržal ustanovitelj znamke Lotus Colin Chapman.

Nasprotno od esprita S1, ki se je spremenil v podmornico, je bil esprit turbo v Samo za tvoje oči precej vsakdanji avto; kolikor je pač lotus lahko vsakdanji. Edina »vgrajena« posebnost je bila, da je imel dodan sistem za samouničenje. Ko tako nepridipravi hočejo vlomiti vanj in razbijejo steklo, avto raznese na koščke, v ta namen pa seveda niso uporabili enega izmed dveh omenjenih voznih espritov, temveč le repliko; je pa bila tudi ta bojda vredna okrog 16.000 tedanjih nemških mark.

Bel bi se zlil z okolico, zato so ga pobarvali

Drugi esprit turbo ima v filmu precej manjšo vlogo, opazimo pa ga, ko se dogajanje preseli v zimskošportno središče Cortina d'Ampezzo. Ravno to, da je vse skupaj postavljeno na s snegom pobeljeno pokrajino, pa je tudi botrovalo temu, da drugi lotus ni bil bele barve – čeprav so sprva načrtovali, da bi bil enak prvemu, so namreč hitro ugotovili, da bi se z belo barvo preveč zlil z okolico. Zato so ga pobarvali v bronasto z zlatimi dodatki, obenem pa so mu na zadek namestili nosilce za smuči, zaradi katerih so morali tudi umakniti anteno in izključiti zavorne luči.

Bronasti lotus turbo se pojavi samo v dveh kadrih, ko se James Bond z njim pripelje v Cortino pred hotel Miramonti in ko ga pokaže parkiranega pred stadionom. Kot zanimivost pa naj omenimo še, da so med snemanjem temperature padle vse do minus 18 stopinj Celzija. Bronastega lotusa esprita turba so sicer leta 2006 prodali na spletni dražbi za 210.000 ameriških dolarjev, s čimer je uradno postal najdražji esprit turbo v zgodovini.