Zame je drugi tir še en korak države k legaliziranemu kriminalu. Tako kot sem podpiral TEŠ v prvotni obliki, podpiram drugi tir, a ne v takšni obliki. 75 odstotkov tirov naj bi šlo v predorih, ker so radiji tirov za hitrosti do 160 km/h tako dolgi in se mnogo težje prilagajajo pokrajini. Čudi me, da se v te štorije na infrastrukturnem ministrstvu ne vključi kriminalistična policija.

Ljudje, ki vodijo procese izgradnje, o železnicah očitno nimajo pojma. Drugi tir bo daljši od sedanjega zato, da se naklon tirov, ki je na sedanji trasi največji v državi, zmanjša. Hitrost 160 km/h pomeni, da prevozi vlak kilometer v 40 sekundah. In kateri strojevodja bo peljal 1600 ton težko kompozicijo v dolini pred končno postajo v Kopru 160 km/h. Morda kakšen kopilot nemškega nizkocenovnega prevoznika, drug nihče.

Genialnost teh ljudi na direktoratu za železniški promet je seveda brezmejna. Kateri lastnik vlaka, ki ga ne bodo vozili samo naši prvoborci SŽ, bo plačal tisoče kilovatnih ur dodatnega toka zato, da bo vlak peljal v klanec 160 km/h in potem hitrost znižal na 100 km/h, če pa lahko že sedaj vozi s 70 ali 80 km/h in pride na cilj tri ali pet minut kasneje? Omenil sem vožnjo v dolino. Ja, vlak bo potem tam stal in čakal na raztovarjanje. Zato je vrh slovenske politike pripravljen plačati 600 milijonov več za gradnjo tega tira, kot če bi lahko vlaki vozili v dolino do 100 km/h.

Tisti, ki so načrtovali in izvajali TEŠ 6, se imenujejo strokovnjaki. Enako tisti, ki delajo stvari okrog drugega tira. No, TEŠ bo prvo leto prinesel 100 milijonov evrov izgube, to je šestina vrednosti drugega tira, če ga ne bi delali na način, kot ga želijo. Če kdo misli, da bo tuji prevoznik zato, ker bo peljal tri ali pet minut dlje, kot bi sicer, izbral drugo pristanišče, ne koprskega, potem naj se prijavi za službo na infrastrukturnem ministrstvu.

Mitja Vilar, Šmarje - Sap