ACH pod vodstvom Rasta Oderlapa bo moral v manj kot treh letih prodati za najmanj 150 milijonov evrov različnih finančnih naložb, hčerinskih podjetij in nepremičnin.

Letno poročilo, ki so ga v holdingu predstavili šele na včerajšnji skupščini, namreč razkriva, da bodo morali do konca novembra 2017 bankam in drugim upnikom odplačati vsa svoja posojila. Potem ko bo svoje dolgove odplačal ACH, pa bo morala Družbi za upravljanje terjatev bank (DUTB) okoli 25 milijonov evrov vrniti tudi menedžerska družba Protej. Čeprav je Oderlap prepričan, da jim Adria Mobila in avtodistributerjev ne bo treba prodati, bo s prodajo preostalih naložb le stežka zbral dovolj sredstev za poplačilo upnikov. Vse kupnine iz prodaje naložb in nepremičnin se bodo sicer stekale na poseben fiduciarni račun, do katerega pa v holdingu ne bodo imeli dostopa.

Prodajni postopki za Debitel in Union Hotele že potekajo, pri čemer naj bi bil telekomunikacijski operater predvidoma prodan že v spomladanskih mesecih, ljubljanski hotelir pa v drugi polovici leta. Toda za obe naložbi lahko ACH po neuradnih ocenah pričakuje le med 40 in 50 milijoni evrov, še okoli deset milijonov evrov pa bi lahko zbrali s prodajo svoje umetniške zbirke, poslovno nepotrebnih nepremičnin in finančnih naložb. ACH ima v lasti tudi za okoli 50 milijonov evrov naložbenih nepremičnin, ki pa jih pri svojem poslovanju večinoma uporabljajo njegovi avtodistributerji. Ti naj bi sedaj te nepremičnine odkupili, vendar pa je vprašanje, ali bodo nakup sploh sposobni financirati. Vsa hčerinska podjetja ACH, ki se ukvarjajo s prodajo vozil, so namreč leta 2013 ustvarila manj kot dva milijona evrov čistega dobička.

Zaradi oslabitev naložb in podržavljanja Factor banke je Skupina ACH leta 2013 ustvarila rekordnih 42 milijonov evrov čiste izgube, konsolidirani kapital pa se je znižal na le še 35 milijonov evrov. Toda brez upoštevanja kapitala manjšinskih lastnikov in prevrednotenja nepremičnin, s katerim so si popravili svoje bilance, bi imela Skupina ACH konec leta 2013 le še dobrih pet milijonov evrov kapitala. Za ACH sta sicer dve leti številnih dokapitalizacij hčerinskih podjetij. Samo v AC-SIN, ki je zadolžen za njihove naložbe na Balkanu, so namreč vložili skoraj sedem milijonov evrov kapitala, z milijonom evrov so dokapitalizirali distributerja vozil blagovne znamke Honda AC-Mobil, skupno 4,5 milijona evrov dodatnega kapitala pa sta potrebovala tudi slovenski in hrvaški Autocommerce.