Na prvi pogled se sliši neverjetno. Če vložite 360 evrov, po enem letu prejmete 1080 evrov. Če vložite 720 evrov, jih prejmete 2160. In tako naprej. Z obljubljenim 200-odstotnim donosom so letos jeseni začeli novačiti tudi v družbi Geteasy Group s sedežem v portugalsko govorečem Macau. Čeprav njeni organizatorji zatrjujejo, da gre za mrežni marketing, Geteasy spominja na piramidni sistem. Obljubljeni visoki zaslužki brez prevelikih naprezanj so namreč tipični za piramidne sisteme, v katerih se je opekel že marsikateri Slovenec. Proti Geteasyju so portugalski kriminalisti oktobra letos sprožili preiskavo, tamkajšnja centralna banka pa je Portugalce posvarila, da Geteasy nima dovoljenja za sprejemanje depozitov.

Ločnica med mrežnim marketingom in piramidnim sistemom je tanka. V zadnjem času so različni sistemi mrežnega marketinga, ki spominjajo na piramidne oziroma ponzijeve sheme, v svojo ponudbo vključili razne izdelke, ki jih prodajajo svojim članom, ti na novo pridobljenim članom... Delovanje takšnega sistema je možno le, če vanj vstopijo vlagatelji z vložki tudi po nekaj tisoč, če ne več deset tisoč evrov. Zato je smiselno vprašanje, ali niso številni mrežni marketingi ravno skrbno prikrite piramidne sheme.

V Geteasyju se pojavljajo ista imena kot pri Sitetalku

Slovenski javnosti se je Geteasy pompozno predstavil oktobra letos v 15. nadstropju ljubljanskega hotela Plaza. Slušateljem sta priložnosti vključitve v Geteasy razložila številnim Slovencem stara znanca: Dejan Deki Marković in Iztok Mohorko, prireditvi naj bi prisostvoval tudi Mitja Županek. Vsem trem se je uspelo prebiti visoko v znanem mrežnem marketingu Sitetalk. O vnjem je po spletnih forumih možno prebrati, da gre dejansko za piramidni sistem. Tudi ena ključnih oseb in ustanovitelj Sitetalka Jarle Thorsen naj bi v preteklosti ljudi novačil v različne piramidne sheme. V Sloveniji naj bi številni vlagatelji v Sitetalk domnevno ostali brez obljubljenih visokih zaslužkov. Čeprav se mu je uspelo prebiti dokaj visoko, je Marković s Sitetalkom na začetku letošnjega leta prenehal sodelovati, je razvidno iz njegovega profila na linkedinu. Poleg visokih obljubljenih donosov je našemu bralcu, ki je želel ostati neimenovan in se je udeležil predstavitve v hotelu Plaza, med drugim vzbudilo pozornost to, da so morali slušatelji »perspektivnega« posla Geteasy plačati vstopnico. Na njej ni bilo natisnjenega naziva organizatorja, davčne številke... Namesto tega so bile vstopnice nekakšni kartončki, na katerih ni bilo nič drugega kot logotip Geteasyja. »Vstopnice« so organizatorji dogodka prodajali po 10 evrov, po končani prireditvi pa so morali slušatelji kupončke vrniti. To pomeni, da za plačanih 10 evrov obiskovalci prireditve niso prejeli nikakršnega računa. V kongresni dvorani hotela naj bi sicer bilo približno 150 udeležencev.

Čeprav je dogodek v hotelu Plaza dostopen tudi na socialnem omrežju facebook, je sodelavec Geteasyja na novinarska vprašanja, ki smo jih naslovili po njihovi slovenski spletni strani, zatrdil, da z omenjeno predstavitvijo niso seznanjeni. Mimogrede, oseba, ki je odgovorila na naša vprašanja, se v telefonskem pogovoru ni želela predstaviti, prav tako se pod posredovane odgovore ni podpisala. Kakor koli že, predstavnik Geteasyja je pojasnil, da je v Sloveniji ogromno samostojnih in neodvisnih distributerjev, »ki svoje predstavitve izvajamo na različne načine«. Pri tem je dodal, da če se neka oseba odloči pobirati vstopnino v višini 20 evrov za na primer predstavitev kokakole, ostali zastopniki za to ne odgovarjajo, prav tako ne odgovarja niti družba Coca-Cola. Naš bralec, ki se je udeležil prireditve, je poudaril, da je bilo v Plazi govora tudi o tem, da so Marković, Mohorko in Županek letos odpotovali na Portugalsko, kjer so se seznanili z Geteasy. Marković, ki je v preteklosti na veliko prepričeval Slovence, naj se vključijo v Sitetalk, v Plazi pa predstavljal prednosti Geteasyja, ni odgovoril na novinarska vprašanja, češ da ni kompetentna oseba za dajanje pojasnil o Geteasyju in Sitetalku. Namesto tega je zagrozil s tožbo: »Če me javno izpostavite, bom prisiljen uporabiti pravno pomoč.« V stik z Mohorkom in Županekom nam ni uspelo stopiti.

»Geteasy nima dovoljenja za sprejemanje depozitov«

Po besedah neimenovanega sogovornika pa Geteasy deluje »kot mrežni marketing in se zato ne more primerjati s piramidnimi sistemi, ki so resnično prenehali s svojim delovanjem«. Družba ponuja investicijski načrt, na podlagi katerega je brez tveganja možno oplemenititi svoj denarni vložek za kar 125 odstotkov. »To poteka tako, da se z našim vložkom nabavi strojna oprema, konkretno geolokatorji, ki jih podjetje Tachoeasy Iberica da v najem svojim pogodbenim partnerjem. Ti plačujejo tedenski najem za strojno opremo. Vse poteka na podlagi pogodb, pri čemer vsak novi vlagatelj dobi svojo pogodbo. Z njo se podjetje zavezuje, da mu izplača vse najemnine pogodbenega partnerja podjetja Tachoeasy Iberica znotraj prvega leta pogodbenega razmerja. Drugo leto dobiva vse najemnine od strojne opreme podjetje Geteasy Group. Tretje in četrto leto pa prihodki od najemnin pripadajo podjetju Tachoeasy Iberica, ki je v našem primeru priskrbelo končne odjemalce, torej podjetja, ki potrebujejo strojno opremo podjetja Tachoeasy.«

Geteasy je bil oktobra tarča kriminalistične preiskave na Portugalskem, je potrdil predstavnik družbe. Zatrdil je, da je bila obtožba proti njim ovržena že v nekaj dneh, ker da v preiskavi niso našli nobenih dokazov, ki bi kazali na nelegalno poslovanje Geteasyja. Na vprašanje, kako komentirajo, da je portugalska centralna banka posvarila Portugalce, da Geteasy in z njim povezane družbe med drugim niso pooblaščene za sprejemanje depozitov in izvajanje finančnih storitev, ki jih nadzirajo, predstavnik Geteasyja ni odgovoril. Po njegovih besedah informacije izhajajo le iz forumov, ki na splošno blatijo vsa podjetja v mrežnem marketingu. Ravno nasprotno je razvidno iz svarila portugalske centralne banke na njeni spletni strani.

Sebastjan Morozov