Ameriški trg je v luči stagnacije tržišča na stari celini vse pomembnejši tudi za evropske proizvajalce. BMW je tako na sejmu predstavil športni M različici serij 3 in 4, Daimler pa še večjo in bolj prestižno različico limuzine razreda C, najbolj priljubljenega mercedesa na drugi strani Atlantika.

BMW je medtem v okviru dogajanja v Detroitu objavil, da je bavarski velikan lani prodal 1,96 milijona vozil znamk BMW, Mini in Rolls-Royce. To je 6,4 odstotka več kot v 2012 in nov rekord. Nadaljnjo rast v Münchnu pričakujejo tudi letos.

Honda Acura TLX prototip. Foto: Reuters

Svoj položaj na ameriškem trgu želi dodatno okrepiti tudi največji evropski avtomobilski proizvajalec Volkswagen. Ta je v zadnjih letih po rasti prodaje zaostajal za rastjo trga.

Prodal je 611.700 vozil, kar je 2,6 odstotka več kot predlani. Pri tem je prodaja avtomobilov znamke Volkswagen celo upadla za skoraj sedem odstotkov, medtem ko je koncern prodal rekordno število audijev in porschejev.

Nissan Sport Sedan. Foto: Reuters

Zaostanek pri jedrni znamki koncerna želijo v Volkswagnu letos nadoknaditi z začetkom prodaje modela Golf, v letu 2016 pa naj bi dali na trg tudi model športnega terenca, pri Američanih zelo priljubljenega tipa osebnega vozila. V naslednjih petih letih naj bi v razvoj v ZDA vložili okoli sedem milijard dolarjev.

Cadillac ATS Coupe. Foto: Reuters

Nove modele so v Detroitu predstavili predvsem veliki trije ameriški proizvajalci. GM in Ford se bosta udarila z novima modeloma priljubljenih poltovornjakov. Chrysler je predstavil model Chrysler 200, ki nastaja na zasnovi Alfa Romea. Gre za nov korak v oblikovnem približevanju Fiata in njegove ameriške hčere.

Nove modele so predstavili tudi japonski in korejski proizvajalci. Zadnji se na ameriškem trgu v zadnjih letih agresivno uveljavljajo.

Ford SVT Raptor. Foto: Reuters