Po pogodbi med vlado in družbo Hitachi Rail Europe bodo v novi tovarni v Newton Aycliffu, ki bo zaposlovala 730 ljudi, izdelali 270 vagonov. Vlaki bodo predvidoma od leta 2019 vozili na železniški progi na vzhodni obali, s katero upravlja država in ki povezuje London z Leedsom, Yorkom, Newcastlom in Edinburghom, je poročala francoska tiskovna agencija AFP.

Britanski prometni minister Patrick McLoughlin je dejal, da je novo naročilo vlakov serije 800 del vladnih načrtov za investicije v državno infrastrukturo.

»To ne bo prineslo samo znatnih prednosti za potnike s skrajšanjem časa potovanja in povečanjem zmogljivosti, ampak bo tudi z izboljšano povezavo med nekaterimi največjimi britanskimi mesti spodbudilo gospodarsko rast. To je dobra novica za potnike na železnici in za britansko proizvodnjo,« pravi minister.

Naročilo po navedbah AFP vključuje oblikovanje, izdelavo, financiranje in vzdrževanje vlakov v obdobju 27 let in pol. Nakup vlakov je del 5,8 milijarde funtov vrednega programa medmestne železnice, ki ga je vlada zagnala leta 2005.

Britanska vlada je lani pri Agility Trains, konzorciju, ki ga sestavljata Hitachi in britanski partner John Laing, naročila 600 vagonov v okviru projekta medmestne hitre železnice. S ta teden podpisano pogodbo je vlada izkoristila opcijo iz prvotnega dogovora in naročila dodatnih 270 vagonov.

Vodja Hitachi Rail Europe Alistair Dormer je dejal, da se lahko potniki veselijo hitrejših potovanj z visokokakovostnimi vlaki, ki bodo imeli več sedežev in prostora za potnike ter ki bodo narejeni po zadnjih varnostnih standardih. Dodatno naročilo podaljšuje obseg naročil do konca desetletja, pri čemer pa bo v tovarni še dovolj zmogljivosti za izpolnitev novih naročil v Veliki Britaniji ali za izvoz, za katere si prizadevajo, je dodal.

Hitachi je nedavno sklenil pogodbo za izgradnjo tovarne v mestu Newton Aycliffe, ki bo začela obratovati leta 2015, polna proizvodnja pa bo stekla v letu 2016, je poročala AFP.