Tokrat ga je evropska komisija sprožila, ker je naša država še ni obvestila o nacionalnih ukrepih za prenos direktive o interoperabilnosti železniškega sistema, čeprav se je rok za za to iztekel že konec predlanskega leta. Gre sicer za direktivo, s katero so v Uniji želeli odpraviti tehnične in upravne ovire pri prostem pretoku železniških komponent in opreme na trgu EU. Spomnimo, Slovenija se je na sodišču EU znašla že lani, ko jo je komisija tožila zaradi domnevno neustreznega izvajanja tako imenovanega prvega železniškega svežnja, s katerim je EU želela nacionalne trge odpreti konkurenci. Dodatna težava za Slovenijo je, da jo je generalni pravobranilec Niilo Jääskinen že lani decembra skupaj s Poljsko, Češko, Francijo in Luksemburgom uvrstil v paket držav, ki po njegovem kršijo pravo EU s področja železniške zakonodaje.

Kot so včeraj sporočili z ministrstva za infrastrukturo in prostor, ki ga vodi Zvonko Černač, so prav zaradi implementacije evropske direktive pripravili predlog novele zakona o varnosti v železniškem prometu, ki naj bi ga vlada obravnavala prihodnji teden. Pred Černačem je prometni resor vodil Patrick Vlačič. »Napotitev« na sodišče običajno sledi, ko komisija tudi po drugem opominu ugotovi, da država posameznih zakonov ali predpisov še vedno ni uskladila z zakonodajo EU. Pri tem bo lahko od Slovenije zahtevala tudi denarno kazen, če bo presodila, da naša država ni zgolj neustrezno izvajala evropske zakonodaje, ampak te v svojo zakonodajo sploh ni prenesla. pc