Predstavniki evropskega Urada za interaktivno oglaševanje (IAB Europe) so v okviru kongresa o spletnem oglaševanju Interact, ki je bil minuli teden v Barceloni, predstavili rezultate raziskave o vrednosti spletnega oglaševanja v Evropi (AdEx), v katero je vključenih 25 držav, med njimi tudi Slovenija. Po letu 2009, ko je evropsko spletno oglaševanje zabeležilo najnižjo rast do zdaj, in sicer 4,5-odstotno, se je lani vrnilo na pot dvomestne rasti, ki je bila 15,3-odstotna. Ta je sicer še vedno nižja kot leta 2008, ko je bila 20-odstotna, a po mnenju Vincenta Létanga, vodje oglaševanja in starejšega analitika pri raziskovalni družbi IHS Screen Digest, ki je izvedla raziskavo, to ni skrb zbujajoče, saj bodo oglaševalci spletu zagotovo namenjali vedno več sredstev. Za primerjavo naj dodamo, da je bila rast vsega evropskega oglaševalskega kolača lani 5-odstotna. Evropsko spletno oglaševanje je tako vredno že 17,7 milijarde evrov (leta 2009 je bilo spletu namenjenih 15,3 milijarde evrov), s čimer dosega 18 odstotkov vsega oglaševalskega kolača v Evropi. Še vedno pa zaostaja za vrednostjo spletnega oglaševanja v ZDA, ki je lani zabeležilo 15-odstotno rast in doseglo 19,6 milijarde evrov.

Največjih šest trgov spletnega oglaševanja (Velika Britanija, Nemčija, Francija, Nizozemska, Italija in Španija) ima v evropskem spletnem oglaševanju kar 74-odstotni delež. Države srednje in Vzhodne Evrope dosegajo že desetino vsega spletnega oglaševalskega kolača v Evropi in vedno hitreje zmanjšujejo svoj zaostanek za zrelejšimi trgi spletnega oglaševanja, saj so nekatere lani dosegle tudi 30-odstotno rast. Po navedbah Daniela Knappa, starejšega analitika pri raziskovalni družbi IHS Screen Digest, je med njimi na prvem mestu prepričljivo Rusija, ki se je z vrednostjo svojega spletnega oglaševanja povzpela kar v zlato sredino med največjimi spletnimi trgi. Znesek sredstev, namenjenih oglaševanju na spletu, je lani v Rusiji znašal 687 milijonov evrov, pri čemer je bila rast v primerjavi z letom 2009 37-odstotna. Slovenija je med temi državami s 27-odstotno rastjo na četrtem mestu, in sicer za Rusijo, Turčijo in Romunijo. Slovenija pa si je zaslužila tudi eno prvo mesto, in sicer po rasti vrednosti spletnih prikazovalnih oglasov, saj je s kar 46-odstotno rastjo te oblike spletnega oglaševanja prehitela vse druge države, sodelujoče v raziskavi.

Ravno spletni prikazovalni oglasi (ang. display) so lani povsod po Evropi ponovno zabeležili občutno rast vrednosti. Z 21,3-odstotno rastjo so bili skupno vredni že 5,5 milijarde evrov. Kot pravi Létang, je k njihovemu uspehu prispeval predvsem razvoj novih formatov in platform, predvsem pri spletnih videoposnetkih ter oglasih na spletnih družbenih omrežjih in pametnih telefonih. "Z iznajdljivostjo pri usmerjanju na ciljne skupine ter z naprednejšimi meritvami in inovativnimi oglasnimi pasicami lahko prikazovalnim oglasom napovemo svetlo prihodnost. Poleg tega opažamo tudi vsesplošen preporod oglaševalskih akcij za gradnjo blagovnih znamk s pomočjo spleta," je ob predstavitvi raziskave dodal Létang.

Oglaševanje na iskalnikih, ki je z 8 milijardami evrov še vedno najvrednejši segment spletnega oglaševanja, je lani zabeležilo 15,1-odstotno rast, mali oglasi in oglasi v spletnih imenikih pa so v povprečju dosegli 7,4-odstotno rast, s čimer se je znesek tovrstnega oglaševanja povzpel na 3,9 milijarde evrov.

V letošnji raziskavi AdEx so prvič spremljali tudi prikazovalne oglase na mobilnikih. Podatki so sicer še pomanjkljivi, saj nekatere države teh oglasov še ne spremljajo, a se kljub temu kaže trend njihove rasti. Na Finskem, na primer, prikazovalni oglasi na mobilnikih dosegajo že 11,4 odstotka spletnih prikazovalnih oglasov. Delež oglaševalskih sredstev, namenjenih mobilnikom, se v dvanajstih državah, za katere obstajajo podatki, sicer giblje med dvema in tremi odstotki vsega spletnega oglaševanja. "Gre sicer še za relativno majhen delež, a hkrati dovolj velik, da si zasluži, da ga postavimo na zemljevid spletnega oglaševanja," je še povedal Létang.