Letos jim je nekoliko zagodlo le vreme, čeprav v tem času v srbskem glavnem mestu nikoli ni prav prijazno, saj navadno piha, tokrat pa je nepričakovano štiri dni neprenehoma snežilo, kar je povzročilo številne težave, predvsem v prometu.

Novinar madžarskega Turismus Trenda Andras Vereckei je bil presenečen nad številom turistov, ki obiščejo Beograd. "Prepričan sem bil, da glavno mesto Srbije gosti vsako leto veliko več kot pol milijona obiskovalcev. Razumljivo je, da je bilo v preteklosti manj zanimanja za Beograd in vesel sem, da je vsako leto več turistov, vendar je - glede na to, da je Beograd že sam zase blagovna znamka - številka še vedno prenizka glede na to, kar lahko to mesto ponudi oziroma si je možno tu ogledati." Italijan Paolo Dell'Aquila pa je bil nekoliko razočaran nad navzočnostjo svoje države na sejmu. "Malo nas je, malo. Pa je zdaj prava priložnost, saj se zaradi razmer v svetu vse več turistov odloča, da preživijo dopust v Evropi. Mislim, da zamujamo, saj so tu močno zastopane vse turistično pomembnejše države in upam, da se nam ne bo to maščevalo. Zdaj je namreč čas, ko se ljudje odločajo, kje bodo preživeli teden ali dva."

Prvi človek beograjske turistične organizacije Dejan Veselinov je ocenil, da sejem napreduje iz leta v leto. "Predvsem sem vesel dejstva, da nam je uspelo zbrati celotno turistično gospodarstvo Srbije na enem mestu, da lahko predstavimo celovito ponudbo. Seveda je sejem tudi priložnost, da vidimo, kako smo delali v zadnjem letu, kaj je bilo storjenega dobro in česa še nismo naredili, pa bi morali."

Beograd je kljub številnim znamenitostim in atrakcijam, ki jih lahko Srbija ponudi gostom, še vedno največji magnet, saj si večina turistov, ki obiščejo to balkansko državo, ogleda glavno mesto. "Lani je Beograd obiskalo 380.000 turistov, poleg tega jih je prišlo še 50.000 z ladjami po Donavi. Predvsem smo presenečeni in veseli podatkov o obisku gostov iz Slovenije, saj iz vaše države pride največ obiskovalcev. Slovenski gostje so pravzaprav pravi hit v Srbiji. Mislim, da jih več kot polovica prihaja v Beograd na poslovna srečanja, ostali pa so zelo različni gostje - vedno več si jih pride ogledat znamenitosti Beograda, marsikoga pritegne atraktivno nočno življenje, veliko mladih prihaja na obiske koncertov svetovno znanih skupin in glasbenikov, tudi število obiskovalcev športnih dogodkov ni zanemarljivo. Prvič smo zaznali, da obstaja tako veliko zanimanje na vašem sejmu Alpe-Adria, ko smo že prvi dan ostali brez vsega propagandnega gradiva, saj smo takoj razdelili vse prospekte. Lani je Beograd obiskalo kar 30 odstotkov več turistov kot leto prej, povečuje pa se tudi obisk Srbov v Sloveniji."

Na vprašanje, ali je to posledica predvsem ukinitve vizumov, je Dejan Veselinov takoj poudaril, da je po njegovi oceni veliko več prispevala zelo dobra promocija Slovenije v Srbiji. "Zelo dobra marketinška kampanja Slovenske turistične organizacije je bila po mojem mnenju odločilna. V Slovenijo odhajajo predvsem mlade družine v vaša zdravilišča in terme. Čeprav imamo tudi mi nekaj term, so te v Sloveniji na veliko višji ravni, več ponujajo, vaši wellness centri so praktično neprimerljivi z našimi, zato je to cilj številnih mladih pa tudi družin, ki tam preživljajo podaljšane konce tednov ali ostanejo za teden dni. Navsezadnje se lahko z avtom pripelješ v petih, šestih urah v Slovenijo."

Slovenski turistični centri so se v okviru Slovenske turistične organizacije na sejmu predstavili na slovenski stojnici, na skupnem, več kot 150 kvadratnih metrov velikem prostoru, okoli katerega je bila vedno velika gneča. Te je bil še posebno vesel pomočnik direktorice STO Bojan Meden. "Na srbskem trgu smo navzoči že vse od časov, ko se je začela Srbija odpirati - pet, šest let smo se predstavljali srbskim turističnim organizacijam in s tem seveda Srbom, kar zadnja leta prinaša vedno boljše rezultate. Čeprav se trudimo, da bi vedno nastopali skupaj, ker smo tako med drugim veliko bolj prepoznavni, nam vedno ne uspe, zato je toliko lepše pogledati, kako se kar tare interesentov pred našimi stojnicami, kjer so zastopane vse terme, turistična središča ter kraji in območja, ki lahko ponudijo zelo veliko; pod skupno streho STO je tu kar 27 slovenskih podjetij."

Direktor direktorata za turizem ministrstva za gospodarstvo Marjan Hribar je ob pohvalah za slovenski predstavitveni prostor omenil tudi pomemben del ponudbe Slovenije na področju kulinarike in vrhunskih vin. "Turisti iz Slovenije v Srbiji in srbski turisti pri nas - vsekakor vidim Srbijo med prvimi šestimi državami na področju turizma, saj so možnosti še velike, precej je še neizkoriščenih potencialov. Po dolgih letih dela so lanski rezultati prinesli pozitivno presenečenje in tak trend si želim, pravzaprav ne, tak trend pričakujem tudi v prihodnje."