Polona Javornik, od novembra lani direktorica družbe za medijske komunikacije, OMG Ali vam uspeva najti ravnovesje med zasebnim in službenim življenjem?

Absolutno da. Verjamem, da če nekdo dela tisto, kar ima rad in v čemer uživa. ter zna obenem najti zadovoljstvo tudi v zasebnem življenju, potem se oboje na neki način dopolnjuje in uravnovesi brez posebnega truda.

Ali obstaja po vašem mnenju stekleni strop?

Mogoče v redkih panogah ali zelo redkih poklicih. Sicer pa ne verjamem v to. Sama ga ne doživljam.

Kaj ste čutili ob preboju v top menedžment?

Osebno verjamem, da je del sposobnosti vodenja ljudem prirojen. Z leti jih sicer razvijamo, dodajamo nova znanja in veščine, vendar če nekdo ni vodja "po duši", potem se tudi naučeno vodenje ne bo obneslo. Preboj se pri tistih "naravnih" vodjih zgodi slej ali prej, seveda pa je ob tem treba imeti nekaj sreče in biti ob pravem času na pravem mestu. Po spletu okoliščin je v moji poklicni karieri do preboja na vodilno mesto prišlo razmeroma pozno, glede na dejstvo, da sem poklicno pot začela že leta 1988. Vendar je zame vodenje nekaj povsem naravnega, nikoli me ni bilo strah sprejemati odločitev ali prevzemati odgovornosti. Zame torej biti direktorica ni breme, prej nasprotno.

Kaj ima dober vodja?

Predvsem mora imeti rad ljudi, sicer pa energijo, optimizem, potrpežljivost, verjeti mora v svoje sposobnosti in še pomembneje, verjeti mora tudi v sposobnosti svojih sodelavcev. Imeti mora pogum za drzne odločitve in vztrajnost tudi v najtežjih trenutkih. Pot v menedžment ne gre vedno samo navzgor, zato bi moral biti vsak pripravljen in sposoben tudi na nove začetke in imeti v življenju vedno "plan B". Kajti na tak način bi mnogo manj menedžerjev delovalo le, da ohranijo svoj doseženi položaj.

Je kriza za vas izziv ali problem?

Definitivno je izziv.

Vaš komentar na majhen delež žensk v slovenskem menedžmentu.

Na konferenci smo slišale nekaj zanimivih izhodišč. Na primer to, da si velikokrat tudi ženske same po nepotrebnem postavljamo omejitve. Spomnim se raziskave pred leti, ki je pokazala, da se ženske s končano univerzitetno diplomo z odličnimi ocenami večinoma prijavljajo za drugo ali tretjo pozicijo v podjetju, moški z enakimi ocenami in sposobnostmi pa se brez pomislekov prijavljajo za vodilna mesta. Ženske tudi velikokrat ne znamo stopiti skupaj kot moški, osebno pa me intrigira dejstvo, da v teh dneh, ko beremo o možnih kandidatih za predsednike uprav največjih slovenskih podjetij, med njimi ni žensk.

Se strinjate z mnenjem Silvie Gullsdorf, vodilne menedžerke v Volvu, naj ima vsak menedžer za seboj tudi dve leti študija psihologije?

Njeno razmišljanje se mi zdi zanimivo in ga podpiram.

dr. Božena Lipej, generalna direktorica Geodetskega zavoda Slovenije Ali vam uspeva najti ravnovesje med zasebnim in službenim življenjem?

Ravnovesje med zasebnim in poslovnim življenjem je zelo pomembno. Najti ustrezno ravnovesje ni enostavno, je pa dosegljivo in potrebno. Sama sem zadovoljna z vzpostavljenim ravnovesjem.

Kaj ste čutili ob preboju v top menedžment?

Verjamem, da moramo vsi težiti k višjim ciljem in biti zdravo ambiciozni. Dobro delo, predanost in uživanje v tem, kar počneš, vodi k napredku, tudi na poslovni poti. Nisem načrtovala, da bom zasedla položaj direktorice. Ponudbe sem bila vesela, predstavljala mi je velik izziv in lotila sem se ga z vso odgovornostjo. Če pogledam v preteklost, je bila to nekakšna logična pot, ki me je izbrala, preden sem jaz izbrala njo.

Kaj ima dober vodja?

Po mojem mnenju in izkušnjah mora dober vodja imeti predvsem čut do sočloveka, visoko stopnjo odgovornosti (do ljudi, okolja in poslovanja), veliko mero samokritičnosti, željo po razvoju in izobraževanju, odličnosti, veliko optimizma in kreativnosti, zaupanje v sodelavce ter predanost.

Je kriza za vas izziv ali problem?

Redko kdo lahko reče, da v poslovanju svojega podjetja ne čuti posledic ali vplivov gospodarske krize. Tudi mi nismo izjema in zdi se mi prav in odgovorno, da se tega zavedamo, se pripravimo in rešujemo. Krizo jemljemo kot priložnost, kot izziv, da bo naša družba, Geodetski zavod Slovenije, z dolgo tradicijo in velikim znanjem, krizo izrabila ne samo za obstoj, pač pa predvsem za rast. Imamo znanje, imamo infrastrukturo, imamo tradicijo in prepoznavnost, mladostno energijo, predanost in odličen tim ter delujemo v geodetski dejavnosti, ki je specializirana in potrebna pri vseh posegih v prostoru. Verjamem, da smo in bomo to še dokazali.

Vaš komentar na delež žensk v slovenskem menedžmentu.

Delež žensk v slovenskem poslovnem svetu se zvišuje, kar je dobro in prav. Še vedno obstaja velika razlika v razmerju med moškimi in ženskami, vendar se zmanjšuje, tudi zaradi uspešnosti in prepoznavnosti žensk v poslovnem življenju. Tudi tovrstne nagrade pripomorejo k temu, predvsem pa dajejo tovrstna priznanja motivacijo prejemnicam in preostalim ženskam.

Se strinjate, naj ima vsak menedžer za seboj tudi dve leti študija psihologije?

To bi bilo seveda dobro, menim pa, da ni nujno. Dobrega vodjo odlikujejo tudi druge lastnosti, ne samo poznavanje vede o vedenju in čustvih ter dejanjih sočloveka.