Konec maja boste petnajstim Dnevnikovim bralcem nudili možnost, da se na dvodnevnem izobraževanju urijo v nekaterih tehnikah vodenja skupinskega dela. Kaj lahko udeleženci pričakujejo?

To bo dvodnevno intenzivno delo. O tehnikah in vodenju skupin se bomo pogovarjali tako, da jih bomo sproti preizkušali. S prakso torej začnemo, nadaljujemo in končamo. Glavni cilj seminarja je, da udeleženci po vrnitvi v svoje delovno okolje pridobljeno znanje tudi uporabijo pri svojem delu. Spoznali bomo, kje vse je ta tehnika uporabljiva, kakšno vlogo sploh ima moderator, kako zastavi svoj procesni načrt, to je načrt, kako bo dosegel končni cilj, na primer nov slogan, seznam izobraževalnih potreb zaposlenih ali podobno. Vprašali se bomo, kako k aktivnemu sodelovanju pritegniti vse udeležence, s katerimi tehnikami si lahko pomagamo, če želimo neko temo obdelati bolj v globino, in s katerimi, če jih želimo obdelati le v širino. Udeleženci bodo vadili delo v majhnih skupinah, pa tudi v skupini vseh 15, zato da spoznajo pomen in pravila oblikovanja delovnih timov. Spoznali bomo vrsto zank in bistrili rešitve za nepredvidene situacije, ki so spremljajoča stalnica vsakega moderatorja.

Koliko je moderiran način dela s skupinami v Sloveniji že ustaljena praksa?

V Sloveniji dobrih pet let deluje Društvo moderatorjev Slovenije. Združuje profesionalne moderatorje in tudi tiste, ki jih ta tematika zanima. V Društvu lahko grobo ocenimo, da se tovrstno uvajanje dialoga precej uporablja v neprofitnem sektorju, pogosto v okoljskem segmentu. Tu je v Sloveniji največ naredila protagonistka moderiranja Vida Wagner Ogorevc, društvo pa vztrajno poganja Natalija Vrhunc. Včasih je v občinski debati o novi deponiji odpadkov moderator tudi strelovod, a zadeve se vseeno premikajo in rešitev problema se najde. Večina direktorjev v večjih mednarodnih podjetjih pri nas pozna tak način, ki so ga prinesli iz tujine, pogosto pa ti ne vedo, da obstajajo v Sloveniji izkušeni moderatorji.

Ocenjujemo, da aktivno to tehniko v Slovenji uporablja manj kot desetina večjih podjetij. Interes za to področje stalno narašča. Kar opažamo tudi v podjetju Trescon, kjer moderiranje aktivno vključujemo v projekte iskanja, izbora in razvoja kadrov.

Udeleženci se bodo izobraževali dva dni. Kaj bodo znali in kako naj znanje nadgrajujejo?

Cilj dvodnevnega treninga je dejansko usposobiti udeležence za trenje manjših orehov v lastnem podjetju samostojno. Moderator postane dober s prakso. Na vsak način bo večje število oddelanih delavnic pomagalo konkretno osebo razvijati naprej, prvi seminar je spodbuda za preboj ledu, da ga oborožimo s temeljnimi znanji oziroma veščinami. V teh dveh dneh bo imel priložnost v skoncentrirami obliki sebe preizkusiti v praksi v varnem okolju kolegov, ki imajo enak interes, in v okolju moderatorjev, ki jim lahko pomagajo. Tehnike so uporabljive prav za vse vodje in za koordinatorje katerih koli projektov.

Več na www.zaposlitev.dnevnik.si/aktualno.