Ja, kdo je zapravil 21. maja letos na moj račun, če hočete v evrih, natanko 2680 evrov, ko je z mojo zlato Mastercard kreditno kartico veselo nakupoval po londonskih trgovinah Comet, Waganama, Luis Wuitton, Harrods in drugih.

Toda svojo kreditno kartico sem zagotovo ves čas imel pri sebi. Tudi 21. maja 2007.

Kriv je kužek …

Ah, seveda, kriv je bil Ony. Naš kužek, višavček, ki ima blazno rad mesne palčke beef stick, ki jih imajo v Merkurju v BTC Cityju vedno na zalogi, kjer sem jih tudi kupil in plačal s svojo plačilno kartico.

Merkur torej – kraj nesrečnega imena.

Po naključju sem se spomnil časopisnega članka, da so se nepridipravi, menda Romuni, ponoči vtihotapili v Merkurjevo veleblagovnico, vdrli v njihov nezaščiten terminal in si skopirali kode kreditnih kartic vseh kupcev, ki so plačevali s kreditnimi karticami. A če me spomin ne vara, so o tej nezaslišani elektronski lumpariji poročali tudi že lani.

Po preverjenih podatkih so štirje pretkani romunski lopovi zlorabili terminal POS v Merkurju na Primskovem pri Kranju, nato pa še dva v Merkurju v BTC Cityju. Policisti predvidevajo, da so se skrili, ponoči razstavili terminale POS in vanje vstavili čipe in elektronsko vezje. Vse podatke so preslikavali na daljavo in z lažnimi karticami že dan pozneje »operirali« na Nizozemskem, v Italiji in Angliji.

Sprašujemo se, kako je mogoče, da so imeli pri Merkurju, ki velja za enega od uglednejših slovenskih trgovcev, svoje terminale tako nezaščitene?

Izpiski in pritožbe

Prav dobro vem, da skoraj nihče ne bere drobnega tiska, niti v pogodbah, kar je lahko zelo usodno, niti v obvestilih o poslovanju s plačilnimi karticami, kar ima lahko krute posledice. Na spodnji strani obvestila Nove Ljubljanske banke je v drobnem tisku zapisano opozorilo: Izpisek je informativne narave in vključuje le podatke o že knjiženih transakcijah na podlagi bremenitve kartičnega računa. Imetnik kartičnega računa mora voditi lastno evidenco stanja računa. Imetnik lahko v petih dneh po prejemu izpiska poda pritožbo v matični poslovalnici itd.

NLB pošilja obvestila o poslovanju s plačilnimi karticam z običajno pošto. Zlahka se zgodi, da navadno pismo med vso navlako, ki nam jo tlačijo v poštne nabiralnike, preprosto spregledate ali pa ste odsotni, na dopustu, službenem potovanju in zamudite petdnevni rok.

In kaj potem?

Seveda smo povprašali v centrali NLB, kjer so nam pristojni iz službe za odnose z javnostmi prijazno odgovorili na vprašanja.

(Več v tiskani izdaji Nedeljskega)