96 odstotkov vprašanih se pri menjavi tolarjev v evre ni srečevalo z večjimi težavami, je, kot so danes sporočili s predstavništva Evropske komisije v Sloveniji, še pokazala raziskava.
Več kot devet desetin vprašanih ocenjuje, da so bili o menjavi valute dobro obveščeni, pri čemer so največ informacij o evru dobili preko medijev. Z informacijami, ki so jih dobili od slovenskih oblasti, pa je bilo zadovoljnih 87 odstotkov Slovencev.

Med bojaznimi ob uvedbi nove valute so Slovenci v januarju navedli strah pred neupravičenim zaokroževanjem cen navzgor in strah pred uporabo nepravilnega menjalnega razmerja. Dobra polovica (52 odstotkov) jih je izrazila bojazen, da bo evro povzročil inflacijo, medtem ko jih je 35 odstotkov nasprotno menilo, da bo evro prispeval k stabilnosti cen.

Dve tretjini anketiranih sta videli televizijske oglase in oglase v tiskanih medijih o evru. Tako televizijske kot tiskane oglase je kot koristne ocenilo 79 odstotkov anketiranih. Oglase je kot zelo koristne ocenila več kot petina ljudi, povsem nekoristni so se zdeli le petim odstotkom vprašanih, je še pokazala raziskava Eurobarometer.

Za 89 odstotkov Slovencev so bili glavni vir informacij o evru mediji, sledijo jim komercialne banke, Banka Slovenije in slovenske oblasti. V manjši meri so kot vir informacij državljani navedli zvezo potrošnikov, sindikate in zbornice ter evropske institucije.

Dobrih 80 odstotkov Slovencev je dvojno označevanje cen označilo kot koristno, desetina jih je menila nasprotno. Šest odstotkov pa jih je celo menilo, da dvojno označevanje cen v vseh primerih ni bilo pravilno.

Eurobarometer je še pokazal, da so v januarju Slovenci pri manjših vsakodnevnih nakupih še vedno razmišljali v tolarjih, pri nakupih večjih vrednostih pa v evrih. Čeprav so na splošno dobro seznanjeni z vrednostmi bankovcev in kovancev, pa so imeli več težav glede razločevanja različnih vrednosti pri evrskih kovancih kot bankovcih.