Na vprašanje, na katere kadrovske prakse so v podjetju Špica International najbolj ponosni, direktor Tone Stanovnik odgovarja, da je njihov slogan Najboljši skupaj. Lepilo vsakega tima so seveda kultura in vrednote. V Špici International je ena takih vrednot hoja po robu. »Sredina je dolgočasna. Najboljše prebojne inovacije se razvijajo na robu. Že Darwin je zaznal, da se najbolj bogato morsko življenje razvija med koralnimi grebeni, kjer valovi najbolj divje bijejo in se penijo,« pojasnjuje Stanovnik. Pred dvema letoma so se prijavili na kadrovski projekt leta z iniciativo OKR – Objective Key Results, ki so jo prilagodili lastnim specifikam in jo na osebni ravni vsakega špičaka, kot v podjetju nazivajo zaposlene, nadgradili s pobudo GTD – Gremo to dokončat. Iskanje idealnega razmerja med vloženim časom in učinkovitostjo je namreč v srčiki njihovega delovanja. Razvijajo rešitve za upravljanje časa, prostora in logističnega pretoka izdelkov skozi proizvodnjo do kupcev. »Pri upravljanju časa smo se v lanskem letu z našo rešitvijo time&space prebili na Gartnerjev seznam med najboljših dvajset svetovnih vodilnih ponudnikov rešitev s področja upravljanja človeških virov.« To jim je omogočilo, da so postali dobavitelj mednarodnim multinacionalnim podjetjem, kot so Spar, Generali, Samsung, Danfoss, Palfinger, DM Drogerie Markt.

Upravljanje časaločuje dobre od boljših

Za uspeh v poslovnem svetu je še posebno pomembno, da znamo dobro izkoristiti in porazdeliti čas. »Čas je človekov ključni vir in vsem je dodeljen v enakem dnevnem odmerku: 24/7. Kako ga upravljamo, nas navzgor ali navzdol ločuje od povprečja.« Še bolj se to pozna v podjetjih, kjer vodstvo organizira procese in daje ritem ter takt poslovanju. »Te dni berem knjigo o japonskem avtomobilskem čudežu Toyoti in njenih uspehih po vsej svetovni obli. Večji del knjige ni namenjen tehnološki superiornosti, temveč temu, koliko časa namenijo mentorstvu, samoizobraževanju in internemu razvoju naslednje generacije. Menim, da zahodni svet temu posveča mnogo manj pozornosti,« je prepričan Stanovnik. Še zlasti v teh časih, ko se že čuti hladen piš z zahoda in je trenutna situacija videti kot zatišje pred viharjem, postaja očitno, da rezultati ne bodo leteli v nebo. »Obilico energije velja usmeriti v spodnji del formule za učinkovitost, to je čas. Dokazano je, da lahko enak izdelek severni sosedje naredijo v precej krajšem času. Japonska metoda 'just in time' nam je lahko navdih pri tem, kako mala država, kot je Japonska, s svojim pristopom premaga velike ameriške avtomobilske korporacije. Če vse skupaj zabelimo z mediteranskim čustvenim nabojem, ki je ključen pri prodaji in ga nimajo ne Japonci ne Nemci, je to odlična formula za uspeh.«

Poleg metod za povečanje produktivnosti je zimzeleno vprašanje tudi, kakšen naj bo učinkovit in zgleden odnos med voditelji in kadroviki. Stanovnik pravi, da je skozi svoje 35-letno vodenje Špice v prvem obdobju pogosto pohvalil, kako pametna je bila odločitev, da je na začetku vodenja Špice osebno investiral zajeten znesek v kakovostno finančno šolanje. Končal je namreč elektrofakulteto in ocenil, da bo finančno znanje ključno za preboj in obstoj podjetja. »Ne morem zanikati, da je Špici to očitno zelo koristilo, saj sem po vseh teh letih še vedno trdno v sedlu Špice in ne kaže, da bi se konj upehal. A vse bolj mi je jasno, da bi moj fokus moral po začetni fazi mnogo hitreje usmeriti v kadrovsko področje. Finance namreč odražajo pogled v preteklost, kadri pa vizijo v prihodnost. V zadnjem obdobju me je le srečala pamet in prava sodelavka v razvoju kadrov nas špičake že proaktivno špiči za nove preboje, ki se nam kažejo na obzorju.«

Kaj prinaša prihodnost dela?

Odnosi med delodajalci in zaposlenimi se vse bolj rahljajo. Nove generacije si želijo predvsem avtonomije. »Posledica je hitra rast svobodnjakov na zahodu. Svet se vse bolj spreminja v Hollywood, kjer se projektno okoli snemanja novega filma zberejo najboljši in po koncu razpadejo na atome. Ti se nato v obliki nove spojine združijo okoli naslednjega projekta,« slikovito opisuje Stanovnik. Najboljši bodo vedno na kraju dogajanja, ne v pisarni. »Japonci, ki me trenutno obsedajo, temu konceptu pravijo genči genbucu, go&see – pojdi na teren in si oglej situacijo iz prve roke. Tukaj je tudi trenutno virozno širjenje dela od doma, ki ga povzroča koronavirus in bo tudi vitalno vplivalo na navade ljudi,« sklene Stanovnik.