V Kamniku so razpisali javni razpis za gradnjo parkirnih prostorov in kolesarnice v neposredni bližine končne železniške postaje v Kamniku ob Tunjiški cesti po sistemu P+R (parkiraj in presedi). »To bo prvi sistem P+R v Kamniku. Parkirišče bo služilo predvsem za dnevne migracije delavcev v Ljubljano, ki nadaljujejo vožnjo z vlakom. Ti se do parkirišča pripeljejo z osebnim avtomobilom ali kolesom,« so pojasnili na občini Kamnik.

Projektirani parkirni prostori, predvidenih jih je 45, se priključujejo na Tunjiško cesto v neposredni bližini nezavarovanega železniškega prehoda, so še povedali na občini in dodali, da so na podlagi izdanih smernic ministrstva za infrastrukturo (smernice za vzpostavitev sistema P+R in umeščanje vozlišč P+R v urbanih naseljih) projektirali parkirišče P+R tipa C.

To pomeni, da bo imelo parkirišče 45 parkirnih prostorov, od tega štiri za invalide, štiri za vozila na električni pogon, štiri polnilna mesta in kolesarnico za 20 koles. Prostor za kolesa bo opremljen s stojalom za kolo.

Evropski evri

»Če pri razpisu za izbiro izvajalca gradbenih del ne bo zapletov, bo P+R uporabnikom na voljo že konec letošnjega leta,« še pravijo na občini, kjer bodo primaknili 20 odstotkov lastnih sredstev. 80 odstotkov naložbe bo financiranih s sredstvi evropske kohezijske politike, pravijo na občini, kjer bodo lahko predvideno ceno projekta podali, ko bo znan izvajalec gradbenih del. Za uporabnike javnega prevoza bo uporaba P+R brezplačna, dodajajo.

Zemljišče, kjer je predvidena ureditev vozlišča P+R (neposredno ob tiru št. 3 železniške proge Kamnik–Ljubljana), se trenutno uporablja kot neurejeno parkirišče; v povprečju na njem vsak dan parkira od 20 do 30 vozil, ugotavljajo na občini, kjer bodo poskrbeli tudi za varnost tam parkiranih vozil in koles. Predvideno je, da se P+R opremi z videonadzorom.

Na vprašanje, ali bodo hkrati z ureditvijo prvega P+R v Kamniku pogostejši tudi prevozi z vlakom in bodo ti morda kmalu začeli voziti v Ljubljano tudi ob sobotah in nedeljah, na občini pojasnjujejo, da so pri Slovenskih železnicah napovedali, da imajo v načrtih posodobitev voznega parka z nakupom novih dizelmotornih potniških garnitur. S tem naj bi zmanjšali potovalni čas in povečali potovalno udobje. Posledično naj bi se povečalo tudi število potnikov, kar bi lahko vplivalo na rentabilnost povezav tudi ob koncu tedna. »Za zdaj na Slovenskih železnicah pravijo, da vlaki ob koncu tedna niso rentabilni,« dodajajo na občini.

Povezave ob sobotah in nedeljah?

»Potniški promet Slovenskih železnic je v času velike modernizacije,« so pojasnili tudi na Slovenskih železnicah in dodali, da bo vozni park potniškega prometa Slovenskih železnic kmalu bogatejši za kar 52 novih garnitur proizvajalca Stadler. Ker bodo najprej dostavljeni vlaki z dizelsko vleko, načrtujejo, da bodo iz tehnoloških razlogov najprej začeli voziti na progah, ki niso elektrificirane, se pravi Ljubljana–Novo mesto in Ljubljana–Kamnik. »Investicijska vlaganja v infrastrukturo so zelo pomembna tudi za možno večje število vlakov na progi Kamnik–Ljubljana. Z dobavo novih vlakov bomo na SŽ – Potniškem prometu imeli več možnosti, da na tej progi uvedemo povezave tudi ob sobotah in nedeljah,« so potrdili na železnicah.