Projekt sicer sprva ni bil namenjen Soderberghu (Erin Brockovich, Špicelj!, Preprodajalci, Vroči Mike), ki naj bi zgodbo zgolj prebral in priporočil režiserja. Toda kdor ga je prosil za pomoč, je moral vsaj slutiti, da utegne predlog pritegniti njegovo zanimanje. Ne samo da je osrednja nit pretkan roparski podvig, temveč se ta za povrh dogaja v času izjemno priljubljene dirke Coca-Cola 600, ki poteka v Charlottu, mestecu na jugu ZDA.

Verjetno večina ne bi imela nič proti, če bi bil najnovejši celovečerec ameriškega filmarja zgolj nadaljevanje komercialno izredno uspešne trilogije Oceanovih, čeravno podvigi Georgea Clooneyja in Brada Pitta niso nikakršen vsebinski presežek. Medtem ko je bil prvenec (Oceanovih 11, 2001) ob izidu resda nekaj svojstvenega ter že zaradi posrečenih preobratov in igrive zvezdniške zasedbe spada v klasičen heistovski repertoar, dolgočasni nadaljevanji tri oziroma šest let kasneje nista ponudili nič omembe vrednega.

Južnjaških enajst

A Loganovi srečneži so vendarle nadgradnja izpete popkulturne formule, pri čemer je lasvegaški blišč nadomeščen z južnjaškim šarmom: pikro retoriko, preprostejšim načinom življenja in zvrhano mero patriotizma. Pri zadnjem tu in tam ni jasno, ali je bolj ameriško služiti v Iraku ali najeti stanovanje v bližini dirkališča in srebati energijsko pijačo.

Vsekakor pa je vsaj toliko kot kakšen redbul osvežilna osrednja igralska zasedba. Vroči Channing Tatum je tokrat Jimmy, zaradi poškodbe neuspeli igralec ameriškega nogometa, Adam Driver pa Clyde Logan, invalidsko upokojeni vojak. Bratska kriminalna naveza se pri snovanju drznega načrta požvižga na družinsko prekletstvo, ki ni nič drugega kot prispodoba za podedovano revščino. Spomin na izgubljeni diamant in oprana loterijska srečka pa po analogiji pregovorno izmuzljive ameriške sanje.

Satira brez cinizma

Družbena senzibilnost uvodoma ni očitna, saj spogledovanje s stereotipi juga vseskozi meji na norčevanje. Zakulisje tamkajšnjega življenja je boleče prikoličarsko, modni trendi v skladu z dohodkovnim pomanjkanjem, oddih od tegob vsakdanjika pa pretežno alkohol in poceni trivialna zabava. Žanrsko Soderbergh večinoma operira v okviru komedije, pri čemer vsake toliko s poznavalsko eleganco preide k resnejšim temam.

Poleg družinskih vrednot, o katerih (ne)posredno govori zgodba ločenih staršev, so teme tudi širše družbene. Kot presneto dobra alegorija za nenasitni ameriški konzumerizem se ponujajo pnevmatske cevi, po katerih iz (pre)polnih blagajn v skupni lonček drvijo dolarski zelenci. Iz transa potrošništva mestoma prebuja le (slepi) patriotizem, ki zavajajoče šepeta o svobodi in enakih možnostih. Toda bratoma Logan je še kako jasno, da je v deželi priložnosti potreben bolj radikalen pristop, pri čemer jima za volanom osemvaljnega mustanga na pomoč priskoči sestra Mellie (Riley Keough), kot plavolasi strokovnjak za razstrelivo pa v atipični vlogi navdušuje Daniel Craig.

Loganovi srečneži so inverzija, Oceanovih 11, postavljenih na glavo. Soderbergh s pomočjo odličnega scenarija preslepi gledalca in mu daje misliti, da je vse skupaj en masten filmski vic o ameriškem jugu. Dramaturški lok sicer nekaj težav resda ima, a genialna zadnja tretjina osmisli necinično satirično celoto, da ni povsem jasno, kdaj s kičem vred izstopi Rihanna in gledalca za goltanec zgrabi zimzeleni John Denver.