Bilo je leta 1998, ko je Slovenijo obiskala in povzročila evforijo Esmeralda oziroma igralka Leticia Calderon, ki je omenjeno, imenovano tudi kraljica slovenskih src, upodobila v istoimenski seriji. Da se kaj podobnega, se pravi, da bi vseljudsko navdušenje in evforijo še kdaj lahko povzročil kakšen namišljen junak iz televizijske serije, ne more več zgoditi, s(m)o bili takrat prepričani mnogi, z leti pa je to prepričanje postajalo le še trdnejše. A nato se je zgodil – gorski zdravnik. Alias Martin Gruber. Lik, ki ga igra Hans Sigl, je, vsaj po odzivih nekajtisočglave množice v prejšnjem tednu sodeč, po skoraj dveh desetletjih poskrbel, da imamo poleg kraljice zdaj očitno tudi kralja slovenskih src. Naslednja poteza je kakopak logična: če že ne uradno kronanje obeh za prvi slovenski kraljevi par, pa vsaj skupen obisk kakega našega nakupovalnega centra – to bi šele bila zabava!

No, je pa med Esmeraldo in zdravnikom Gruberjem vseeno kar nekaj velikih razlik. (Vsaj) ena tudi takšna, zaradi katere je slednji v očeh marsikoga celo večji frajer. Ta pa je, da ima gorski zdravnik v seriji frajerski avto. In to ni, kot bi tisti, ki serije ne spremljajo, glede na njegov naziv nemara sklepali na prvo žogo, kakšen terenec, niti ni superšportnik. Ne, gre za povsem običajnega, starega zelenega mercedesa 200 (W123) letnika 1976, predhodnika današnje serije E.

Lastnik je imel solzne oči

Bržčas avto »frajerskega« naredi prav to, da je mercedes in da je star. Ob začetku snemanja serije dobrih 30, zdaj pa že več kot 40 let, s čimer je to po vseh merilih pravi starodobnik, ki pa svoja leta odlično skriva. Celo tako zelo dobro, da ga je v nekem intervjuju krepko, za skoraj deset pomladil tudi glavni junak in človek, ki ga v seriji vseskozi vozi, Hans Sigl. »Leta 2014 ali 2015, ne vem povsem natančno, je bil star 30 let,« je o »svojem« mercedesu povedal Sigl, ki se sicer še dobro spominja, kako in kdaj so za potrebe serije prišli do omenjenega avtomobila: »Eden izmed producentov je oglas za avto našel v časopisu in sodeč po sliki se mu je nemudoma zdel primeren za 'vlogo', v kateri smo ga potrebovali. Ko smo ga odšli iskat, bilo je v neki vasici v bližini Garmisch-Partenkirchna, je imel lastnik solzne oči, saj je bil na avto zelo navezan. Ga pa zdaj precej tolaži dejstvo, da lahko svojega 'otroka', kot ga je poimenoval, redno videva po televiziji. No, vmes je avto zelo prirasel k srcu tudi meni, saj še v nobenem doslej nisem presedel toliko časa. Ko moramo kdaj med snemanjem ponoviti kakšen prizor, sedim v njem s svojimi mislimi in vse, kar slišim, je le mehko tiktakanje velike Mercedesove ure, saj radio v njem že nekaj časa ne deluje.« Ob vsem naštetem tako ni čudno niti, da je Sigl pred časom povedal, da se je na avto že tako navezal, da bo, ko bodo končali snemanje serije, naredil vse, da bo pristal v njegovi garaži.

Zaščitni znak serije

Da se gorski zdravnik naokoli prevaža z nekaj desetletij starim mercedesom in ne kakšnim terencem, ki bi mu v gorah in na težkih terenih prišel precej bolj prav, je sicer zasluga scenarija serije. Na začetku je imel namreč Martin Gruber precej primernejše vozilo, volkswagna touarega, a je zašel v finančne težave, zaradi česar ga je moral prodati, mercedesa pa mu je zapustil prijateljev oče. No, kasneje je avto postal eden zaščitnih znakov serije, o čemer ne nazadnje priča tudi dejstvo, da so Sigla z enakim naokoli peljali tudi, ko je prejšnji teden obiskal Slovenijo.

Mercedese W123 so sicer izdelovali med letoma 1976 in 1985 ter jih v treh karoserijskih različicah (kot limuzino, karavana in kupeja) izdelali skoraj 2,7 milijona primerkov, od tega veliko večino limuzinskih, prav takšnih, kot ga ima tudi gorski zdravnik (skoraj 2,4 milijona). Veliko se jih je v zelo dobrem stanju ohranilo vse do danes, ko so ponekod tako priljubljeni, da imajo celo svoje klube oboževalcev.