V preteklem tednu je ljubljansko borzo najbolj zaznamoval petkov promet z delnicami Pozavarovalnice Sava. Izstopali so štirje svežnji v skupni vrednosti skoraj 10 milijonov evrov, kar predstavlja približno 4,4-odstotni delež v celotni izdaji družbe. Uradno sicer kupec paketa še ni znan, neuradno pa se govori, da je svoj delež v družbi povečal hrvaški Adris. Naj spomnimo, da je Adris lani poleti prodal Tobačno tovarno Rovinj, kjer je novi lastnik postala mednarodna korporacija British American Tobacco. Adris je prejel kar 500 milijonov evrov, ki jih seveda družba mora investirati. Njihov glavni fokus je po prodaji tobačne divizije dejavnost zavarovalništva in turizma, kjer si Adris dela »nakupni seznam« oziroma išče zanimive tarče. V Sloveniji sta na seznamu želja vsekakor Zavarovalnica Triglav in Pozavarovalnica Sava. Ker je država Zavarovalnico Triglav uvrstila med strateške naložbe, ki niso na seznamu za prodajo, je kot edina opcija seveda ostala Pozavarovalnica Sava, ki je že brez upoštevanja teh svežnjev močno v hrvaških rokah. Tako so z upoštevanjem petkovih svežnjev hrvaške skrbniške banke dosegle že skoraj 20-odstotni delež v celotni izdaji družbe, delež tujih lastnikov pa bo narasel na skoraj 35 odstotkov celotne izdaje. Vsekakor pa obstaja še nekaj »prostih« delnic, kjer so trenutni lastniki tako imenovani »portfeljski vlagatelji« in so seveda naložbo pripravljeni prodati po primerni ceni.
Skoraj istočasno je rezultate poslovanja objavila tudi sama Pozavarovalnica Sava, kjer je bila objava zelo pozitivna. V družbi so v letu 2015 dosegli za 9,3 odstotka višji čisti dobiček kot leto prej, kar presega načrtovanega za skoraj 11 odstotkov. Razlog za nadpovprečne rezultate se skriva v segmentu premoženjskih zavarovanj v Sloveniji, kjer so dosegli največjo rast, predvsem na račun odličnih rezultatov Zavarovalnice Maribor. Tudi načrti za leto 2016 so zelo ambiciozni in apetiti hrvaškega Adrisa po Pozavarovalnici Sava so logični. Rezultate so objavili tudi v Petrolu, kjer so jim prihodki upadli za 5 odstotkov – kar je seveda logično zaradi bistveno nižje cene goriva. Ker pa je marža trgovca z gorivi praktično fiksna, je seveda pomembnejša količinska prodaja goriva, ki se je povečala za 6 odstotkov. Boljši rezultati so bili tudi na segmentu prodaje plina, elektrike ter toplotne energije. Vse to se je izrazilo v čistem dobičku v višini 65 milijonov evrov, kar je 8 odstotkov več kot preteklo leto. Objavljena je bila tudi predlagana dividenda v letošnjem letu v višini dobrih 11 evrov, kar pri trenutnem tečaju prinaša štiriodstotni dividendni donos.
Po anketi, ki jo je za časnik Delo opravil inštitut Mediana, 53,4 odstotka vprašanih meni, da Slovenija potrebuje nacionalnega letalskega prevoznika....