Zveza potrošnikov Slovenije ugotavlja, da Slovenci zelo neradi zamenjamo ponudnika določenih storitev. To se je že pokazalo pri zamenjavi plinskih ali elektrodistributerjev, še bolj neradi pa nekateri, kot kaže raziskava, zamenjajo banko.

Hranilnica Lon za 33 odstotkov podražila storitev

A bi tudi o tem nekateri morali razmisliti, sploh če ste komitenti katere od naših bank, ki so od januarja lani do januarja letos večkrat podražile svoje plačilne storitve. Pri Zvezi potrošnikov Slovenije so namreč ugotovili, da je svoje storitve največkrat, kar petnajstkrat, v zadnjem letu podražila Banka Koper. »Sledi ji Hranilnica Lon z enajstimi podražitvami, Banka Celje z devetimi podražitvami ter Hypo banka in NLB, ki sta storitve podražili osemkrat,« pravijo. Največjo podražitev pa so opazili pri Hranilnici Lon, ki je nadomestilo za direktno obremenitev povečala celo za 33 odstotkov. »Za več kot 20 odstotkov so posamezne storitve podražile tudi Abanka, Banka Koper, BKS, Deželna banka, Sberbank banka in banka Sparkasse. A smo ob velikem številu podražitev v zadnjem letu opazili tudi deset pocenitev. Največ nadomestil, kar pet, so pocenili pri Poštni banki, po eno storitev pa so pocenile Abanka, Banka Celje, Delavska hranilnica, Sparkasse in banka UniCredit,« še pravijo pri Zvezi potrošnikov Slovenije. Prav tako jih je zanimalo, za koliko so se zaradi podražitev posameznih nadomestil spremenili skupni stroški poslovanja. »Za tipičnega potrošnika, ki posluje na bančnem okencu, se je najbolj podražila košarica storitev komitentov pri Sberbanki, in sicer za kar dvajset odstotkov, za komitente Hranilnice Lon pa za 14 odstotkov. Pri slednji so se najbolj, in sicer za 17 odstotkov, povišali tudi stroški spletne uporabe,« ugotavljajo pri potrošniški zvezi.

Razlika skoraj 200 evrov

Kot so še ugotovili, največ prihranijo tisti, ki poslujejo na bančnem okencu Delavske hranilnice. Ti namreč za svoje poslovanje na letni ravni odštejejo najmanj, in sicer 50,54 evra. Deželna banka in Hranilnica Lon sta že več kot dvakrat dražji, medtem ko so za več kot štirikrat dražje Nova KBM, Sberbank in Hypo Alpe-Adria Bank. Tudi pri poslovanju s spletno banko je najugodnejša Delavska hranilnica, saj tipičnega potrošnika na letni ravni stane le 48,14 evra. »Za dobrih 30 evrov sta dražji Deželna banka in banka BKS, najdražje pa so pri spletnem poslovanju SKB banka, Banka Koper in NLB, pri katerih boste morali na leto za storitev spletne banke plačati več kot 100 evrov,« so še ugotovili pri potrošniški zvezi. In še, da razlika od najcenejših spletnih storitev pri Delavski hranilnici do najdražjih pri bančnem okencu Sberbank znaša celo neverjetnih 191 evrov. Na Zvezi potrošnikov Slovenije zato komitentom svetujejo, naj ukrepajo, če je tudi njih banka presenetila s podražitvami. V spletnem primerjalniku na njihovi spletni strani lahko z vnosom podatkov o svojem poslovanju sami ocenite, koliko plačate banki na letni ravni, in si poiščete sebi ugodnejšo banko. Sicer pa raziskava kaže tudi, da običajen slovenski potrošnik na bančnem računu na mesec opravi šest plačil z univerzalnim plačilnim nalogom, trikrat na mesec dvigne gotovino na bankomatu druge banke in uporablja kartico z odloženim plačilom.