Včeraj je pred zaposlene v Wolfsburgu, kjer je sedež nemškega proizvajalca avtomobilov, stopil novi prvi mož koncerna Matthias Müller. Delavci so ga po poročanju nemških medijev sprejeli s ploskanjem in plakati, na katerih je pisalo »Uspelo nam bo«, in v majicah z napisom »Ena ekipa, ena družina«. Müller, ki je nasledil Martina Winterkorna, je zbranim obljubil, da bo vodstvo naredilo vse, da bo zaščitilo okoli 600.000 delovnih mest, kolikor jih ima koncern po vsem svetu. A brez finančnih rezov ne bo šlo. Znova bodo preverili vse za do leta 2018 načrtovane investicije, ki dosegajo okoli 100 milijard evrov. Vse nenujne izdatke nameravajo črtati, Müller pa je zaposlenim obljubil tudi reze v bonuse, ki so jih deležni vodilni.

Če se je v minulih dneh izdatno ugibalo o tem, da 6,5 milijarde evrov, kolikor jih je VW doslej rezerviral za sanacijo stroškov izpušne afere, ne bo zadoščalo, je sume Müller včeraj dokončno potrdil. »Pripravljeni moramo biti na visoke kazni,« je dejal zaposlenim in dodal, da o končni ceni afere danes še ni mogoče govoriti. Varčevalni program, ki ga je začrtal že Winterkorn, naj bi tako še zaostrili – na leto bodo torej morali prihraniti več kot pet milijard evrov. Okoli 72.500 zaposlenih v Wolfsburgu je Müller pomiril, da so vozila, ki jih proizvajajo v obratu, skladna z vsemi standardi, zato afera na njihovo proizvodnjo ne bo vplivala.

Povsem drugače bi se lahko razpletlo za modele vozil, v katera so že od leta 2008 nameščali sporno programsko opremo. VW mora namreč danes sporočiti, kako bo probleme odpravil in izpolnil okoljske zahteve glede kakovosti izpuhov. V nasprotnem mu grozi tudi prepoved prodaje vozil, za tista, ki so že na nemških cestah – takih je 2,8 milijona – pa prepoved vožnje.