Medtem ko so nadzorniki koncerna Volkswagen (VW) na včerajšnjem vročem zasedanju za novega šefa koncerna pričakovano imenovali Matthiasa Müllerja, dosedanjega šefa Porscheja, je nemški minister za promet Alexander Dobrindt Nemcem sporočil, da je VW opetnajstil tudi njih. V Nemčiji so sporno programsko opremo namestili v 2,8 milijona vozil.

Sporna oprema tudi v lahkih tovornih vozilih

Da bi bila mera polna, je minister pojasnil, da VW ni goljufal le pri osebnih vozilih, ampak je programsko opremo, ki omogoča zaznavanje testiranja izpuhov, nameščal tudi v lahka tovorna vozila, med drugim v transporterje. Poleg 2,0- in 1,6-litrskih motorjev naj bi bila sporna oprema nameščena še v 1,2-litrske dizelske motorje. Dobrindt zdaj od VW ob vpoklicu vozil pričakuje, da to kupcem ne bo povzročilo dodatnih stroškov. Od približno 11 milijonov vozil, kolikor naj bi jih bilo opremljenih s sporno opremo po vsem svetu, naj bi jih bilo pet milijonov znamke VW. Podrobnejši podatki še vedno niso znani.

Novi šef koncerna VW Müller ima tako pred seboj izjemno zahtevno nalogo. Ne le, da se bo moral spopasti z visokimi pričakovanimi stroški popravila vozil, plačila kazni v ZDA in najbrž tudi v drugih državah, k temu bo moral prišteti še odškodninske tožbe kupcev in, kot ugibajo poznavalci avtomobilskega trga v Nemčiji, utegnil bi se mu skrčiti tudi trg dizelskih vozil. Poleg tega do ministra Dobrindta že prihajajo zahteve, da se mora z VW dogovoriti o izplačilu odškodnine nemškim kupcem, ki so s »friziranimi« avtomobili kupili mačka v žaklju.

Včerajšnji dan je postregel s še enim negativnim presenečenjem. Martin Winterkorn, ki je po prvotnem obotavljanju odstopil kot šef koncerna VW, le ne bo ostal brez vodstvenega položaja – ostaja namreč šef holdinga Porsche Automobil. Gre za holding, ki je v lasti družin Porsche in Pieuch ter je največji lastnik koncerna VW. Winterkorn tako ostaja na pomembnem vodstvenem položaju, h kateremu gre prišteti še vodenje nadzornega sveta Audija. Čeprav niti Winterkorn niti vodstvo nadzornega sveta VW ob objavi odstopa nista omenila odstopa z vseh vodstvenih položajev, nemški mediji poročajo, da ta poteza vzbuja nemalo začudenja in presenečenja med poznavalci razmer. Zaradi afere »Dizelgate« poznavalci od VW namreč pričakujejo precejšnje spremembe v organizacijski strukturi koncerna; strokovnjaki za psihologijo podjetij govorijo celo o nujni spremembi očitno prevladujoče logike uspeha za vsako ceno.

»Nad dizel so se spravile sile iz ZDA«

Da bi afera utegnila imeti za dizelsko tehnologijo precej nezaželene posledice, daje slutiti »zarotniška« izjava predsednika nemškega združenja avtomobilske industrije VDA Matthiasa Wissmanna ob zaključku avtomobilskega salona v Frankfurtu, češ da gre za specifičen in ne splošen problem dizelske tehnologije in da so se nad dizel »spravile sile v ZDA«. Kakor koli že, glede na zadnjo študijo mednarodne zveze za čist transport (ICCT) o kakovosti izpuhov in porabi goriv je pričakovati, da se prah ne bo polegel tako kmalu. Podatki ICCT namreč kažejo, da avtomobilska industrija vse bolj zavaja potrošnike. Razkorak med uradnimi testnimi podatki o izpuhih toplogrednih plinov in porabo goriva novih osebnih vozil, ki jih navajajo proizvajalci v EU, in dejanskimi naj bi znašal kar 40 odstotkov. Razkorak naj bi se od leta 2001 do danes kar početveril. Prevedeno v stroške goriva: letno naj bi zaradi razkoraka med podatki o porabi goriva v brošurah in dejanskimi podatki vozniki za gorivo plačali kar 450 evrov več.

»Preiskava znotraj Volkswagna AG še poteka, zato ne razpolagamo z dovolj podatki, da bi obvestili naše kupce, obljubljamo pa, da jih bomo sproti in transparentno obveščali o položaju. Tovarna Volkswagen jamči, da bo poskrbela za vse morebitne nastale stroške in da vsi avtomobili z motorji, ki ustrezajo izpušnim normam euro6, popolnoma ustrezajo visokim okoljevarstvenim standardom, ki jih predpisuje Evropska unija,« so včeraj sporočili iz Porscheja Slovenija.