Veliko ne pomeni nujno tudi gromozansko. Gromozansko ni nujno grdo. Grdo pa je lahko tudi uporabno. Okoli teh stvari se dejansko vrti vse, kar se lahko vrti okoli novega citroëna jumperja v povišani različici s prostorom za osem potnikov.

Novinec, ki je doživel vrsto sprememb, je pravi delovno-transportni stroj. V dolžino meri 5,4 metra, v širino dva in v višino 2,6 metra, kar pomeni, da so na dokaj kratkem prostoru na kolesa postavili visoko vozilo. Tako visoko, da je v njem mogoče celo stati. Z omenjeno dolžino ni nemogoče parkirati niti v mestni gneči, čeravno potrebuje nekaj več prostora, a bolj kot parkiranje je pri takem vozilu pomembno, kaj je v njem. Dve vrsti s po tremi sedeži pomenita, da se lahko poleg voznika in sovoznika pelje še šest potnikov, za njimi pa še vedno ostane zelo veliko prtljažnega prostora. Poleg tega so sedeži dovolj udobni, da potniki prenesejo tudi kakšno daljšo pot, prezračevanje je urejeno zgledno, zatorej dobremu počutju v vozilu nič ne stoji na poti. Pot do sedežev vodi skozi velika in kar pretežka drsna vrata na desnem boku, potniki pa so primorani v nekaj telovadbe, preden odprejo, predvsem pa zaprejo vozilo in se podajo na pot. Ampak voznika to ne moti pretirano. On ima na voljo vse, kar sodobna vozila tega razreda potrebujejo, tudi že skoraj obvezno kamero za pomoč pri parkiranju, ki pa zahteva nekaj privajanja. Sodobna elektronika je tako našla pot tudi v ta nekoč bolj špartansko opremljeni segment. Še največ dobrega naredi z nadzorom sprednjih pogonskih koles, potem je tukaj tempomat, ki pride prav na daljših vožnjah po avtocestah, in še bi lahko naštevali.

Da potniki hitro pridejo na cilj, pa mora poskrbeti ustrezen motor. V testnem jumperju je bil nameščen 2,2-litrski dizelski HDi s 150 konji (110 kilovati) in zelo uporabnimi 350 Nm navora. Ne glede na velikost, gromozanskost, če hočete, in dejstvo, da taka vozila nikoli niso bila deležna (in tudi ne morejo biti) kakšnih aerodinamičnih oblikovnih presežkov, je končna hitrost 160 kilometrov na uro zelo sprejemljiva, pri čemer je razumna tudi poraba: 10,1 litra na 100 kilometrov je številka, ki se pri takem vozilu lepo bere in sliši. Poleg tega vozniku pomaga šeststopenjski ročni menjalnik, bolj pa lahko pograjamo, da so oblikovalci vseeno pozabili, da mora tudi voznik kdaj kam odložiti kakšno stvar. Žep v vratih je predaleč, okoli volana in na armaturni plošči pa pravega prostora za, recimo, denarnico ali še kaj ni.

Denarnica pa je tudi tista, ki zna na koncu povedati marsikaj. Jumper namreč v osnovni različici stane 34.530 evrov, kar je že kar lep kupček denarja, a kot je običajno, taka vozila niso v prvi vrsti namenjena družinam. Ne, to je mali avtobus za hitro dostavo in prevoz ljudi. Z nekaj dodatki, med njimi so elektronski nadzor pogonskih koles, radio z multimedijskimi vsebinami, uporabno pnevmatsko nastavljivo podvozje na zadku vozila, preko katerega je možno vozilo dvigniti ali spustiti, odvisno, kaj nalagate in koliko je vozilo obremenjeno, in samodejna klimatska naprava (ta stane dodatnih 2590 evrov), pa se cena že dvigne na 43.858 evrov. To pa že ni več mačji kašelj, pa čeprav gre za vozilo, ki naj bi prinašalo denar. Kajti vložek ni tako majhen, dejstvo pa je, da za ta denar vseeno dobimo prevozno sredstvo, ki je veliko navznoter in razumno veliko navzven.

Več fotografij na www.dnevnik.si