V našem drugem največjem mobilnem operaterju, ki se tudi po menjavi dolgoletnega prvega moža Dejana Turka spopada s stagnacijo prihodkov in tržnega deleža, pred kratkim pa so ga čez noč zapustili Mercator in več drugih ključnih poslovnih naročnikov, je te dni nepričakovano prišlo do pomembnih kadrovskih prevetritev.

Simobil je v začetku tedna zapustila Tamara Valenčič, vodja službe za korporativno komuniciranje in strateško upravljanje človeških virov, včeraj pa se je od družbe sporazumno poslovila še direktorica prodaje in marketinga Eva Aljančič, obe dobro uveljavljeni in nagrajeni strokovnjakinji na svojih področjih. Že pred njima se je poslovilo več drugih vodstvenih kadrov. Do zamenjave je prišlo v kar šestih od skupno devetih sektorjev v Simobilu, trenutno pa sta prazna dva vodstvena položaja.

Za velike spremembe na marketinškem, komunikacijskem in kadrovskem področju je zaslužen novi predsednik uprave Simobila Jörg Zeddies. Ta je očitno ugotovil, da se je nekdaj hitro rastoči mobilni operater znašel v težavah, tako zaradi oteženih razmer na slovenskem trgu, kot tudi zaradi vse aktivnejših konkurentov Telekoma Slovenije in Tušmobila. Čeprav Simobil ustvarja visok čisti dobiček in izplačuje bajne dividende, skrbi dogajanje na drugih področjih. Tako je lani kljub veliki rasti števila uporabnikov ohranil obseg prihodkov, za kar je kriv padec mesečnega prihodka na uporabnika (ARPU). V zadnjem letu se Simobilu znižuje celo tržni delež. Z lanskih 30 je namreč upadel na 29,4 odstotka.

Olje na ogenj je pred kratkim prilila še nenadna izguba več tisoč poslovnih uporabnikov. Po naših informacijah je Simobil izgubil največja slovenska podjetja, kot so Mercator, Slovenske železnice (SŽ), Gorenje, NLB, SKB in IBM. Z njimi je imel sklenjene veljavne pogodbe, ki pa so jih očitno lahko predčasno prekinili, če so drugje dobili boljšo ponudbo. Vsa omenjena podjetja so se preselila k Telekomu, ki jim je za uporabo storitev mobilne telefonije ponudil nižjo ceno kot Simobil. Ta naj bi samo zaradi odhoda Mercatorja ostal brez okoli 4000 poslovnih naročnikov. Vsega skupaj naj bi Telekom Slovenije, ki je globoko v postopku privatizacije in mu bo omenjeni posel nedvomno zvišal vrednost, pridobil med šest in sedem tisoč novih donosnih uporabnikov.

Nemca so sicer predstavniki avstrijskih lastnikov imenovali sredi julija letos, ravno v tem tednu pa se je izteklo prehodno obdobje stotih dni od prevzema funkcije predsednika uprave Simobila. Včeraj se je zato Zeddies že sestal s širšim menedžmentom in mu predstavil novo strategijo. Več o tem bo verjetno znano v naslednjih dneh. Po naših informacijah pa jim je Zeddies ustno zagotovil, da ni predvidenih več nobenih zamenjav v vodstvu. Prav tako naj ne bi imeli v načrtu odpuščanj zaposlenih.