Ministrstvo naj bi več pozornosti namenilo delu z nadarjenimi otroki. Tu bi želel omeniti, da je odkrivanje nadarjenosti pri otrocih pri nas povsem zgrešeno. Nadarjenosti ne moremo odkriti v nekaj mesecih, s tabelami, vprašanji in testiranji. Nadarjenost je vpeta v razvoj vsakega otroka, ki predstavlja dolgotrajen proces. Naš šolski sistem pa odkriva nadarjene otroke glede na sredstva, ki jih za to namenja, kar pa z resničnostjo nima nobene povezave. Definicija nadarjenosti ni tako enostranska, kot je zapisana v naši zakonodaji. Torej bo treba tu še mnogo narediti.

Nadalje govorite o strokovnjakih, ki bi se ukvarjali z otroki s posebnimi potrebami. Strokovnjaki, ki so usposobljeni za delo z otroki s posebnimi potrebami vseh vrst, so inkluzivni pedagogi. Inkluzivni pedagog namreč pridobi znanje na zelo širokem polju metod dela z otroki s posebnimi potrebami na podiplomskem študiju inkluzivne pedagogike. Zatorej ni treba zaposlovati množice strokovnjakov na šoli, ampak inkluzivnega pedagoga, ki bo tesno sodeloval s strokovno službo, učitelji ter starši in seveda z učenci, ki potrebujejo pomoč. Zato ne potrebujemo nobenih centrov za pomoč, potrebujemo le mobilnega inkluzivnega pedagoga. Seveda en strokovni delavec ne more obvladati vseh metod dela z otroki s posebnimi potrebami, toda z dobrim sodelovanjem inkluzivnega pedagoga s specialnim pedagogom in psihologom, ki sta že na vsaki osnovni šoli, bo za težave otrok dobro poskrbljeno. Inkluzivni pedagog s svojim znanjem in kompetencami pomaga tudi ravnatelju in učiteljem.

Veliko večje težave pa vidim v nesprejemanju inkluzivne paradigme in s tem različnosti otrok s strani učiteljev. Za delo z otroki s posebnimi potrebami se mora tudi učitelj veliko izobraževati in predvsem biti dovolj emaptičen, da ne le zna delati z otroki s posebnimi potrebami, temveč tudi čuti, da mora tem otrokom pomagati.

Torej, gospa ministrica, učitelji bodo morali veliko več narediti tudi pri svojem osebnem razvoju in mišljenju, ne le s študijskimi skupinami in enodnevnimi seminarji, temveč s trajnostnim izobraževanjem na področjih posebnih potreb naših otrok. Naj vam ob vaših odličnih idejah tudi veliko od vsega uspe.

Asist. Jurij Marussig

mag. prof. inkluz. ped.